محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره این که مجمع تشخیص اخیراً به عنوان یکی از مراجعی که مصوبات مجلس با آن تطبیق داده می شود، معرفی شده است و برخی اعضای دولت به این موضوع انتقاد داشته اند، گفت: قانون گذاری و مسیرش در کشور روشن است. این اتفاقی که افتاده هم بسیاری از حقوق دانان به آن انتقاد دارند و هم معاونت حقوقی رئیس جمهوری به آن انتقاد داشته است. فکر می‌کنم این موضوعی است که هرچه سریعتر باید به آن رسیدگی شود. این روشی که اخیرا در پیش گرفته شده است باعث رکود در تصمیم گیری و معطل شدن کارها می شود.

وی درباره جزئیات نهایی شدن بسته حمایتی دولت از اقشار کم درآمد، اظهار کرد: در ارتباط با اینکه ما در شرایط فعلی بتوانیم از همه ابرازهای مان استفاده کنیم برای اینکه با مشکلات اقتصادی طبقه ای که این گرانی های اخیر روی زندگی شان تاثیر گذار بوده، برنامه ریزی های مختلفی شده از جمله اینکه بسته های حمایتی برای شان در نظر گرفته شود که امروز همه ابعاد آن خوشبختانه بررسی و تصویب شد و امیدوارم کمیته ای که مسئولیت اجرایی آن را دارد و وزارت کار که مسئولیت نهایی اجرایی اش را بعهده دارد، پس از انجامش گزارشی را خدمت مردم ارائه کند.

 واعظی درباره احتمال رای اعتماد گرفتن وزرای پیشنهادی مجلس، اظهار کرد: کاری که در دولت انجام شد و مطالعاتی که شخص رئیس جمهور انجام دادند و کاری که گروه های صاحب نظر در این زمینه انجام دادند این بود که تلاش بر این شد که در وضعیت موجود کشور و با توجه به مشکلاتی که داریم، بهترین ها انتخاب شوند و خوشبختانه از زمانی که اسامی را اعلام کردیم تا به امروز که جلسات متعددی با نمایندگان داشتند، پیشرفت های خوبی داشتند و امیدوارم که هر چهار وزیر رای آورند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره شایعات جدایی جهانگیری از دولت، اظهار کرد: جناب آقای جهانگیری نقش شان هم در دولت یازدهم و هم دوازدهم یک نقش بسیار پررنگ و تعیین کننده است. هیچ وقت بحث استعفای ایشان مطرح نشده یا من نشنیده ام. اینکه ما بخواهیم در رسانه ها به شایعات توجه کنیم همان چیزی است که ماه هاست آمریکا و سایر کشورهایی که می خواهند روی ناکارامدی نظام سرمایه گذاری کنند یکی از کارهایشان این شایعات است و به نظرم این مطلب اصلا درست نیست و امروز هم نقش آقای جهانگیری تعیین کننده است، ایشان نفر دوم دولت است و وظیفه همه وزرا و همه اعضاء دولت این است که با ایشان هماهنگ باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.