«میخاییل بوگدانف» روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: پرونده مرگ جمال خاشقچی سر و صدای زیادی به پا کرده است بنابراین باید در انتظار پایان تحقیقات این پرونده بود و صبر پیشه کرد.

بوگدانف در پاسخ به پرسش خبرنگار ریانووستی در این باره که آیا تهیه مقدمات سفر رئیس جمهوری روسیه به عربستان ادامه دارد، اظهار داشت: بله، هیاتی عالیرتبه از چند سازمان روسی به تازگی به عربستان رفته اند.

هفته گذشته دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از احتمال سفر ولادیمیر پوتین به عربستان سعودی در آینده ای نزدیک خبر داد. 

پسکوف افزود: در پی دعوت پادشاه عربستان در حال بررسی سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به این کشور هستیم. 

گفتنی است، خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (۱۰ مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.

دولت سعودی بعد از ۱۸ روز سکوت و تکذیب، بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی بامداد شنبه تایید کرد که او در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

بعد از این اعتراف، &#۳۹;سلمان بن عبدالعزیز&#۳۹; پادشاه سعودی در احکامی جداگانه &#۳۹;سعود القحطانی&#۳۹; مشاور دیوان پادشاهی سعودی و از نزدیکان&#۳۹; محمد بن سلمان&#۳۹; ولیعهد، &#۳۹;احمد العسیری&#۳۹; معاون دستگاه اطلاعات عمومی و سخنگوی پیشین (به اصطلاح) ائتلاف سعودی، سرتیپ &#۳۹;محمد مریح&#۳۹; معاون اطلاعاتی، سرتیپ &#۳۹;عبدالله بن خلیفه الشایع&#۳۹; معاون امور انسانی و سرتیپ &#۳۹;رشاد المحمادی&#۳۹; مدیر اداره اطلاعات عمومی و حفاظت در دستگاه اطلاعات عمومی عربستان را برکنار کرد.

سلمان بن عبدالعزیز همچنین دستور تشکیل کمیته وزارتی به ریاست ولیعهد را برای بازبینی در ساختار دستگاه اطلاعات عمومی صادر کرد.

دادستانی عمومی عربستان نیز اعلام کرد: تحقیقات اولیه مرگ جمال خاشقچی در پی مشاجره لفظی را تایید می کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.