فدراسیون فوتبال ونزوئلا دلیل اصلی انصراف از بازی تدارکاتی با ایران را شش بازیکن تیم ملی این کشور دانسته که به دلیل اقامت در کشور آمریکا، امکان ورود به ایران را نخواهند داشت. آنها به این موضوع اشاره کرده‌اند که ورود این شش بازیکن تیم ملی ونزوئلا به ایران با توجه به اقامت در آمریکا، ممکن است برای شرایط زندگی‌شان در این کشور مشکلی ایجاد کند و آنها نمی‌توانند مهر ورود به ایران را در گذرنامه‌های خود داشته باشند.

سال گذشته  ترامپ با صدور فرمانی تحت عنوان "حفاظت از ملت در برابر ورود به خاک ایالات متحده" محدودیت‌هایی در مورد ورود شهروندان چند کشور ازجمله ایران وضع کرد و البته پس از آن هم برای افرادی که به ایران سفر می‌کنند مشکلاتی بسیار ایجاد شد و حالا ونزوئلایی‌ها هم قصد ندارند با ورود به ایران برای خود از اداره مهاجرت آمریکا دردسر بخرند.

فدراسیون فوتبال هنوز پاسخی به این درخواست نداده است و قصد دارد در این زمینه مشورتی با کارلوس کی‌روش داشته باشد. اما بعید به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال راضی به میزبانی از تیم ملی ونزوئلا در کشور دیگری شود. به این خاطر که فدراسیون فوتبال در حال حاضر از نظر مالی اصلا شرایط خوبی ندارد و همین یکی، دو هفته پیش بود که سفر تیم ملی فوتسال به برزیل برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی این کشور لغو شده بود.

این موضوع البته تنها مشکل فوتبال و بازی تدارکاتی برای تیم ملی نیست و مشکلات سیاسی این‌چنینی بسیاری از رشته‌های ورزشی و ورزشکاران را تحت تأثیر خود قرار داده است. همچنین توریست‌های  برخی از کشورهای اروپایی که دغدغه درج نشدن مهر ویزای ایران در پاسپورتشان را داشتند، در ورود به ایران مهری روی پاسپورتشان نمی‌خورد تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

تیم ملی در ماه های اخیر دو فیفا دی را از دست داده است و اگر در نهایت بازی با ونزوئلا لغو شود این سومین فیفا دی خواهد بود که بازی ایران لغو می‌شود. یکی از مدیران فدراسیون فوتبال با تایید این خبر گفت: این بازی از نظر ما هنوز لغو نشده است و ما هنوز پاسخی به درخواست فدراسیون فوتبال ونزوئلا ندادیم. در حال حاضر به دنبال ارایه راهکاری برای برگزاری این بازی هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.