علیرضا محجوب درباره وزرای پیشنهادی دولت برای وزرات‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت، راه و شهر و اقتصاد و دارایی گفت: آقای رئیس‌جمهور برابر آینده اجرایی که در پیش دارد؛ چهار وزیر را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ در شرایطی که مجلس دارد گرفتن رأی اعتماد کار آسانی نیست، افرادی که از سوی رئیس‌جمهور معرفی شده‌اند باید هنگام معرفی برنامه‌های خود در صحن مجلس، دفاعیات محکمی داشته باشند تا بتوانند رأی اعتماد نمایندگان را به دست بیاوردند.

وی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور باید خودش شخصا در جلسه رأی اعتماد حضور پیدا کند و دفاع محکمی از وزرای که پیشنهاد کرده، داشته باشد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فکر می‌کنید کدام یک از افراد معرفی شده بتوانند رأی اعتماد از وکلای ملت دریافت کنند، گفت: بازهم تاکید می‌کنم کار برای افرادی که در این شرایط معرفی شده‌اند بسیار سخت است و رأی اعتماد دشواری از وکلای ملت خواهند گرفت که باتوجه به سوابقی که دارند بعضی با دشواری بیشتر و برخی با دشورای کمتری رو‌به‌رو هستند.

وی در پاسخ به این سوال که معرفی محمد شریعتمداری برای وزرات تعاون، کار و رفاه را چگونه ارزیابی می‌کنید و حضور وی چه تاثیری بر قشر ضعیف جامعه خواهد داشت،‌ عنوان کرد: آقای ربیعی از شورای مرکزی حزب اسلامی کار بودند؛ قاعدتا تمام حمایت‌های لازم هم از ایشان شد، اما ما نتوانستیم از وی صیانت لازم را به عمل بیاوریم تا مدت باقی مانده از دوره وزرات را ادامه دهد.

محجوب ادامه داد: آقای ربیعی تحصیلکرده علوم اجتماعی بود و در این رشته مدرک دکتری داشتند،‌ در مورد وزارت‌خانه کار صاحب تجربه بود،‌ سال‌ها در شورای عالی کار عضویت داشت و در بخش‌های تصمیم‌گیری وزارت‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کرد و در این زمینه تخصص داشت اما نتوانست به فهم متقابلی با مجلس پیدا دست پیدا کند و مجلس هم نتواست به این فهم برسد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد وزیر صنعت هم همین بحث شد،‌ استیضاح صورت نگرفت که ما ببینیم نتیجه آن چه می‌شود، البته که امروز این چیزها مهم نیست،‌ آقای شریعتمداری به عنوان وزیر کار معرفی شده و بابت این مساله به ایشان تبریک می‌گویم.

این عضو کمیسیون اجتماعی درباره تاثیر تغییر وزیر کار روی زندگی دهک‌های پائین جامعه گفت: موضوع فقرا موضوعی است که نه در این ساختمان (مجلس) درک می‌شود نه دولت؛ فعلا جایگاه فقرا همین است. امروز برای ثروتمندان نرخ بلیط هواپیما را با ارز ۸ هزار و ۵۰۰ تومان تدارک می‌بینند و دولت به بانک مرکزی اجازه می‌دهد ۲ هزار و پانصد میلیارد دلار نرخ سابق فایناس‌ها را حساب کند؛ در حالی که ثروت، ثروت‌مندان امروز با ارز ۱۵ هزار تومانی محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: ثروت‌مندان پیشاپیش سهم‌شان را گرفته و می‌گیرند و این فقرا هستند که دائم بر سر وزیرشان می‌زنند، استیضاحشان می‌کنند و کنارشان می‌گذارند طبیعتا وقتی این اتفاق افتاد آیا انتظار این است که باز اسم و حرف فقرا وسط باشد؟ این به کسی که به سر کار می‌آید بستگی دارد.

محجوب تاکید کرد: کسانی که با شعار حمایت از دولت و پشتیبانی از دولت به مجلس آمدند وظایف متفاوت دارند با بقیه. در اصطلاح سیاسی ما صف موافقین و یک صف مخالفین داریم که صد البته دسته اول علاوه بر این که در کنار دولت هستند باید در فراکسیون‌ها انتقادات خود را بیان کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.