الیوم السابع گزارش داد، فیان صبری، از نمایندگان حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق با تاکید بر اینکه حزب دموکرات کردستان در روند سیاسی کشور مشارکت خواهد کرد، گفت: حزب دموکرات از تعیین عادل عبدالمهدی به عنوان مسئول تشکیل کابینه آتی عراق استقبال می‌کند و او را از جمله شخصیت‌های میانه‌رو در عراق می داند که روابط خوبی با گروه‌های مختلف کُرد دارد.

صبری در ادامه‌ تاکید کرد: گفت‌وگوهایی که نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با گروه‌های سیاسی در بغداد انجام داد، به نتیجه‌ رسید و حزب دموکرات از موضعگیری قبلی خود مبنی بر عدم مشارکت در دولت آتی عقب نشینی کرد.

این حزب نتها جریان سیاسی مهم در عراق بود که از عبدالمهدی و دولت آتی عراق اعلام حمایت نکرده بود.

 

از سوی دیگر مسعود بارزانی، رییس حزب دموکرات کردستان در بیانیه‌ای ضمن تبریک به اعضای این حزب و کاندیداهای آن به دلیل پیروزی در انتخابات پارلمانی اقلیم، این پیروزی را "بزرگ" توصیف کرد و گفت‌: این پیروزی در واقع موفقیتی برای اراده و خواست مردم کردستان، نیروهای پیشمرگ و فداکاری‌های شهدای آنها است.  

مسعود بارزانی در ادامه‌ اظهار کرد: این پیروزی و کسب بیشتر کرسی‌های پارلمان کردستان به تشکیل یک دولت قدرتمند در اقلیم جهت خدمت به مردم منجر خواهد شد.

حزب دموکرات کردستان در انتخابات پارلمانی این اقلیم ۴۵ کرسی را به دست آورد که تقریبا نیمی از کرسی‌های پارلمان است. این امر شرایط را برای ریاست این حزب بر دولت آتی فراهم می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.