انتشار تصاویر و فیلم‌های مختلف از حیوان آزاری برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی، موجی از اعتراض کاربران فضای مجازی را در حمایت از حیوانات به راه می‌اندازد و طی سال‌های اخیر بارها شاهد دست به دست شدن چنین ویدئوهایی بوده‌ایم.

تصاویری دلخراش و ناراحت کننده‌ای که از رفتار وحشیانه برخی از افراد با حیوانات زبان بسته حکایت دارند و اغلب افراد برای اینکه عوامل ارتکاب جرم حیوان آزاری شناسایی و تحویل مقامات قانونی شوند، به این کار اقدام می‌کنند.

در ادامه ویدئویی از راننده خودروی سواری در یکی از جاده‌های کشور را می‌بینید که یک قلاده سگ را با تکه ای طناب به ماشین شخصی خود بسته و این حیوان را روی زمین می‌کشاند.

کاربران فضای مجازی طی ساعات اخیر این ویدئو را در صفحات شخصی فضای مجازی خود منتشر کرده‌اند تا شاید در این میان مسئولان محیط زیست و یا مسئولان قضایی با دیدن فیلم حیوان آزاری نسبت به شناسایی مجرم یا مجرمان احتمالی اقدامات قانونی لازم را به عمل بیاورند.

حیوان آزاری جرمی است که علی رغم تاکید بزرگان و پیشوایان دینی نسبت به برخورد مناسب و رفتار مهربانانه با آن‌ها در جامعه امروز رخ می‌دهد و ضرورت برخورد جدی مسئولان با متخلفان و تصویب قوانین بازدارنده و مورد نیاز این جرم جهت کاهش این گونه جرائم را آشکار می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.