برانکو ایوانکوویچ در گفت و گو با روزنامه «پیروزی» قبل از بازی حساس تیمش برابر السد در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، یک تیتر بسیار جالب داده است. او گفته است که اگر پرسپولیس به مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برسد «سبیل» خواهد گذاشت:« ابتدا باید السد را از پیش رو برداریم و بعد به فینال فکر کنیم. بعضی از بازیکنان ما گفتند اگر قهرمان شویم موهای خود را می زنند، من به شما می گویم اگر قهرمان آسیا شویم سبیل می گذارم.»

تصور سرمربی کروات پرسپولیس با سبیل اتفاق بامزه ای است اما قبل از آن می تواند یک تاکتیک جالب و متفاوت برای انتقال انرژی مثبت به فضای تیمش پیش از بازی بزرگ باشد.

ابتکار برانکو خیلی شبیه به ابتکار گاس هیدینگ سرمربی سرشناس هلندی پیش از فینال جام بین قاره ای باشگاهی در سال ۱۹۹۸ است. هیدینگ قبل از بازی فینال جام بین قاره ای میان رئال مادرید و واسکودوگاما به بازیکنان رئال مادرید گفت که در صورت قهرمانی در این جام اوسبیل هایش را خواهد زد. رئال قهرمان شد و هیدینگ در اولین تمرین رئال بدون سبیل ظاهر شد. البته هیدینگ از آن پس دیگر هیچوقت با سبیل در مجامع فوتبالی ظاهر نشد و چهره سبیل دار او به فراموشی و آلبوم خاطرات سپرده شد.

حالا اگر پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان شود برانکو سبیل خواهد گذاشت و شاید او مثل هیدینگ که دیگر به چهره قبلی اش بازنگشت برای همیشه سبیل بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.