روسیا الیوم نوشت، یک مقام سعودی که خواست نامش فاش نشود، گفت که «احمد العسیری» معاون دستگاه اطلاعات کل عربستان تیمی ۱۵ نفره متشکل از نیروهای مخابراتی و امنیتی را برای مقابله با «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری عربستان و تلاش برای قانع کردن او برای بازگشت به کشور، به استانبول اعزام کرد.

وی در ادامه افزود: «گفت‌و‌گو با مخالفان با روش صلح‌آمیز، برنامه همیشگی بوده است که به آنها قدرت عمل بدون ارجاع به سران کشور را می‌دهد». 

این مقام سعودی تأکید کرد که عسیری آن تیمی را تشکیل داد که خاشقجی توسط آنها در کنسولگری استانبول کشته شد. عسیری همچنین از «سعود القحطانی» مشاور دربار خواست که فردی از جانب او در تیم حضور یابد که شناختی از شخصیت خاشقجی داشته باشد. قحطانی نیز «ماهر المطرب» افسر سعودی را برای انجام این عملیات فرستاد زیرا او قبلا با خاشقجی در سفارت عربستان در لندن همکاری کرده است.

خاشقجی روز دوم اکتبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری در استانبول با هدف دریافت اسناد و مدارک لازم برای ازدواج با «خدیجه چنگیز» ناپدید شد. 

عربستان سعودی در ساعات اولیه روز شنبه اعلام کرد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد مشاجره و سپس درگیری با افراد کنسولگری موجب قتل این روزنامه‌نگار شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.