آکادمی علوم اجتماعی چین روز یکشنبه گزارش کرد اگر میزان دمای هوا بین ۱.۵ تا ۲ درجه بالا برود آن زمان میزان خسارات اقتصادی خشکسالی به کشورها از جمله چین می تواند دو برابر شود.

نتایج مطالعات این آکادمی نشان می دهد در طول پنج سال آینده با بالا رفتن دمای هوا به میزان ۲ درجه، خسارات اقتصادی خشکسالی به چین به ۸۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

داده های تحولات اقلیمی چین در ۳۱ استان این کشور در سه دهه ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۵ میلادی بیانگر آن است که چین متحمل خسارات سنگینی به دلیل خشکسالی شده است.

بر اساس گزارش های منتشره در جریان اجلاس تحولات اقلیمی پاریس تلاش بر این خواهد بود که گرمای هوا برای سال های آینده بین ۱.۵ تا ۲ درجه محدود شود.

&#۳۹;جیانگ تونگ&#۳۹; از جمله مسئولانی که انجام این تحقیقات را برعهده داشته است گفت که نگرانی اینجاست که سرعت گرم شدن هوای چین بالاتر از میانگین جهانی است.

بررسی های ذی ربط نشان می دهد که چین به طور میانگین بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ میلادی هر سال به علت خشکسالی متحمل ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار زیان شده است.

چین نزدیک به ۱۳۵ میلیون هکتار زمین برای زراعت دارد که نزدیک به ۱۰ درصد از کل زمین های زیرکشت دنیا است و با آن یک پنجم کل جمعیت دنیا را تغذیه می کند و خشک شدن تدریجی این زمین ها برای دنیا خبر تاسف باری خواهد بود.

همین مطالعات نگران کننده حاکی است که از سال ۱۹۴۹ میلادی هر سال معادل ۲۰ میلیون هکتار زمین زراعی در چین متحمل خشکسالی به میزان متفاوت شده است این میزان معادل مساحت کل اندونزی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.