احد وظیفه درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: انتظار ما این است که از فردا یک موج بارشی از نوار غربی وارد کشور شود و از امشب تا نیمه اول فردا استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و جنوب آذرباریجان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بارش‌های مناسبی در خوزستان و ایلام بر اثر این موج بارشی داشته باشیم، ادامه داد: همچنین در غرب کرمانشاه، جنوب غرب کردستان و جنوب غرب آذربایجان بارش‌های مناسبی را خواهیم داشت، تا جایی که برآورد ما این است؛ در برخی مناطق بارش به بیش از ۲۰ میلیمتر برسد. 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از صبح فردا وزش باد شدید در خوزستان و نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود اما به دلیل بارندگی احتمال گرد و خاک کمتر است امروز نیز در برخی از نقاط خوزستان گرد و خاک وجود داشت. به تدریج از فردا از ظهر، تهران نیز بارش‌های اندکی خواهد داشت البته این سامانه به گونه‌ا ی است که هر چه از نوار غربی به سمت داخل مرز می‌آید بارش‌ها در مرکز کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وظیفه گفت: بیشترین بارش‌ها طی امشب و فردا در غرب کرمانشاه، نوار غربی کردستان و منطقه پاوه و جنوب آذربایجان غربی است. همچنین میزان بارش‌ها در نوار غربی و جنوبی در مرز ایران و عراق بیشتر خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت آب و هوا در عراق نیز گفت: کماکان امروز تا فردا وزش باد در این مناطق پیش‌بینی می‌شود که در برخی مواقع همراه با گرد و غبار خواهد بود اما خوشبختانه در این مدت گرد و خاک غلیظ گزارش نشده است. انتظار ما این است که طی امشب و فردا سرعت وزش باد در جنوب عراق افزایش پیدا کند که در این شرایط ممکن است در برخی مناطق گرد و خاک ایجاد شود. اما در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه شرایط آرام خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.