یک هواشناس از ورود موج سوم بارشی از شب آینده به کشور خبر داد و گفت: سواحل خزر در این موج جدید بارشی طوفانی شده و خساراتی به همراه دارد.

حسین اردکانی هواشناس برجسته کشور به تفسیر وضع هوای ۱۵ روز آینده کشور پرداخت و گفت: علاوه بر بارندگی‌های شدید پراکنده غیرکلاسیک همراه با رعد و برق در مناطق غرب و شمال غرب و جنوب غرب و تا حدودی مرکز و به طور ضعیفی در تهران، ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده سومین موج بارش پاییزی کلاسیک هواشناسی آغاز می‌شود.

وی افزود: این موج بارشی از اواخر هفته یعنی اوائل آبان ماه وارد کشور خواهد شد.

اردکانی تصریح کرد: این سامانه بارشی ابتدا از سواحل دریای خزر به صورت تندبادهای شدید از نوع گرم بوده و باعث بروز خساراتی مانند شکستن درختان‌،‌واژگون شدن شناورهای دریایی و احتمالا وسایل نقلیه جاده‌ای می‌شود.

این هواشناس برجسته کشور با پیش‌بینی اینکه بعد از ۲۴ الی ۳۶ ساعت از ورود این سامانه به کشور با بارندگی شدیدی در سواحل خزر آغاز می‌شود، گفت: این موج بارندگی به سمت نواحی غرب و جنوب غرب و همچنین شمال غرب گسترش یافته به طوری که در استان خوزستان ابتدا به صورت طوفان شدید خاک و بعدا بارندگی نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: این وضعیت به تدریج تا اواسط هفته آینده به نواحی دیگر کشور هم گسترش خواهد یافت. به همین دلیل لازم است دستورات مقتضی از سوی مسئولان کشور صادر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.