سیدعباس صالحی شنبه شب در حاشیه  آیین تجلیل از هنرمندان ارکستر سمفونیک تهران حاضر در دوران دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌ای که امشب برگزار شد برنامه بسیار خوبی بود و عملا فضایی را برای بازگشت به دفاع مقدس ایجاد کرد. می‌توان گفت که چنین مجموعه‌ای با موسیقی دفاع مقدس جان تازه گرفت. البته همان‌طور که می‌دانید شرایط بعد از انقلاب، شرایط در تردیدی پیرامون موسیقی در کشورمان بود و می‌توان گفت اجرای موسیقی حماسی در کشورمان شروع جدیدی برای موسیقی جهموری اسلامی بود و به اعتقاد من موسیقی دفاع مقدس این فضا را برای کلیت موسیقی کشور فراهم کرد.

او ادامه داد: موسیقی حماسی و موسیقی دفاع مقدس چند کارکرد را برای ما انجام داد، بنابراین می‌توان گفت هم در بسیج مردمی در دوران سخت دفاع مقدس و اعزام آنها به جبهه‌ها نقش مهمی را ایفا کرد و هم در فضای توان‌افزایی ملی رزمندگان در دوران جنگ تاثیر خود را انجام داد. از طرف دیگر این موسیقی فضایی را در کشور ایجاد کرد که این هنر بتواند در ایران به فعالیت خود که در هاله‌ای از ابهام بود ادامه دهد.

صالحی متذکر شد: به نظر می‌آید در آغاز دهه پنجم انقلاب باید دین خودمان را به موسیقی حماسی ادا کنیم و با شرایطی که در این دوره داریم و در فضای ملی که تنگناهای خاصی  وجود دارد و مجموعه‌هایی به سوء‌استفاده از این فضا امید بسته اند، موسیقی حماسی می‌تواند دریچه‌ای برای حفظ عزت و غرور ملی ما باشد. ما امیدوارم برنامه امشب هم طلیعه‌ای برای فعالیت‌های دیگر ما در این عرصه باشد.

وزیر ارشاد در پاسخ به به سئوالی مبنی بر تغییراتی که قرار است در سازمان سینمایی بعد از اعلام قانون کناره‌گیری مدیران بازنشسته از مناصب دولتی صورت پذیرد، از دادن پاسخ امتناع کرد.

صالحی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ایجاد دل‌نگرانی‌هایی درباره تامین نشدن ارز برای دعوت از گروه‌های خارجی در جشنواره‌های فجر امسال نیز گفت:  ما در جشنواره‌های تئاتر، سینما و موسیقی این مشکل را داریم و با در نظرگرفتن این نکته که هنوز با برگزاری این جشنواره‌ها فاصله داریم نکات مورد نظر را با سازمان برنامه و بودجه در میان گذاشته‌ایم. البته شرایط ارزی کشور را می‌دانیم اما این تقاضا را داریم که اگر این ماجرا در بخش کالاهای اساسی قرار ندارد، حداقل بتوان در فضای بازار دوم این خدمات را ارائه داد.

او درباره تمدید حکم مدیر فعلی یا انتخاب مدیریت جدید بنیاد فرهنگی هنری رودکی فقط به ذکر این نکته اکتفا کرد که در حال حاضر که صفی‌پور در بنیاد رودکی حضور دارد و می‌بینید که فعالانه در این عرصه حاضر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.