«سرگئی ریابکوف» افزود: بدیهی است که آمریکا امکانات و توانمندی خود را بیش از اندازه واقعی ارزیابی می کند و همزمان به ترساندن افکار عمومی این کشور و جهان از هکرها و بلاگرهای روسی ادامه می دهد.

 

رسانه های روسیه امروز اعلام کردند که خانم «یلنا حسینووا» حسابدار آژانس اخبار فدرال روسیه موسوم به «فان» است که از طرف آمریکا متهم به سازماندهی حملات هکری علیه ایالات متحده با دهها عضو شده است.

 

به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن سعی دارد با متهم کردن روسیه در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره، از این فضا پیش از انتخابات کنگره استفاده سیاسی کند.

 

ریابکوف افزود: متاسفانه با وجود گذشت بیش از دو سال از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همچنان ادعاها علیه روسیه مبنی بر مداخله در انتخابات این کشور ادامه دارد.

 

انتخابات کنگره آمریکا روزشش نوامبر۲۰۱۸برابر با ۱۵ آبان ۱۳۹۷ برگزار می شود، در این انتخابات، همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۵ عضو مجلس سنا و ۳۶ فرماندار انتخاب می­ شوند.

 

این رقابت ­ها در ۳۹ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا برگزار می­ شود.

 

برگزاری این انتخابات درست درمیانه دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواهد بود که درصورت پیشی گرفتن دمکرات ها دراین انتخابات و به دست آوردن اکثریت کرسی ها در مجلس نمایندگان، کار برای دولت ترامپ که هم اکنون حزبش اکثریت سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارد، به مراتب دشوار تر خواهد ساخت.

 

درحال حاضر از ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان با در اختیار داشتن ۲۴۰ کرسی در برابر ۱۹۴ کرسی حزب دمکرات، از اکثریت برخوردار هستند. درصورتی که حزب دمکرات بتواند دراین انتخابات ۲۴ کرسی دیگر را از حزب جمهوریخواه پس بگیرد، آنگاه با کسب ۲۱۸ کرسی در قبال ۲۱۶ کرسی و تنها با اختلاف دو کرسی این حزب قادر خواهد بود اکثریت مجلس نمایندگان را از آن خود کند.

 

در سنا نیز دمکرات ها به سه کرسی و جمهوریخواهان نیز به هشت کرسی برای کنترل و داشتن اکثریت در این مجلس از کنگره آمریکا نیاز دارند.

 

کارشناسان معتقدند که قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان دراستانبول از مهمترین رویدادهای ریاست جمهوی ترامپ تاکنون بوده و بر انتخابات این دوره با توجه به واکنش ترامپ در قبال ریاض تاثیر خواهد گذاشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.