وی در توییتی نوشت: اگر دمکرات ها دست از کارشکنی بردارند، می توانیم در کمتر از یک ساعت، قوانین مهاجرتی جدیدی را تنظیم و در مورد آن توافق کنیم. 

محافظه کاران آمریکایی به شدت نگرانند که در صورت کنترل دمکرات ها بر مجلس نمایندگان در جریان انتخابات ماه آینده کنگره، ترامپ و رهبران جمهوریخواهان با دمکرات ها به توافقی سطح پایین در زمینه مهاجرت برسند.

برخی جمهوریخواهان نیز بیم دارند که ترامپ مجوز حمایت از صدها هزار مهاجر جوان مستقر در آمریکا موسوم به «رویاپردازان» را در ازای دریافت ۲۵ میلیارد دلار بودجه لازم برای احداث دیواری در مرز آمریکا و مکزیک صادر کند. 

با این همه، ترامپ در حالی که قصد دارند در تجمع هواداران جمهوریخواهان در هفته های پایانی منتهی به انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه آینده میلادی شرکت کند، به لفاظی های خود در زمینه مهاجرت افزوده است. 

رئیس جمهوری آمریکا بارها خواستار بازداشتن از ورود مهاجرانی به آمریکا شده است که از آمریکای مرکزی روانه ایالات متحده می شوند. 

ترامپ به دفعات از سخنان نفرت آمیز برای زیر سوال بردن موضوع مهاجرت استفاده کرده و ضمن متهم کردن مهاجران به تلاش برای هجوم به آمریکا، گفته است که مهاجران باعث می شوند آمریکا فرهنگ خود را از دست دهد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرده است که قوانین مهاجرتی هیچ کشوری، بدتر از قوانین مهاجرتی ایالات متحده نیست.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا، سیاست سخت گیرانه ای را در مورد مهاجران و مقوله مهاجرت به اجرا گذاشته است.

اعمال سیاستی از سوی دولت ترامپ تحت عنوان سیاست «بدون ارفاق» تا پیش از لغو شدن، منجر به جدایی شمار زیادی کودک مهاجر از خانواده هایشان در مرز مکزیک - آمریکا شد.

بسیاری از این خانواده های مهاجر در فقر شدید به سر می برند و از آسیب خشونت گروه های تبهکار و خطرات دیگر در آمریکای مرکزی به آمریکا نقل مکان می کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.