نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع) و تکریم حضور میلیونی مردم ایران اسلامی از اقصی نقاط کشور در این کنگره عظیم و میزبانی خوب مردم مرزدار در استان های ایلام و خوزستان و پایانه های مرزی مهران، چزابه و شلمچه از زائران حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) خواست به هنگام عبور از مرز نهایت صبر و حوصله را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل با ماموران انتظامی همکاری لازم را به عمل آورند.

در این اطلاعیه آمده است: نیروی انتظامی به همراه سایر دستگاه‌های امنیتی و خدمات رسان از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تامین هرچه بیشتر امنیت زائران حسینی انجام داده است انتظار دارد با توجه به حجم بی شمار عاشقان امام حسین(ع) که هر روز بر جمعیت آن افزوده می شود نکات زیر از سوی عزاداران گرانقدر رعایت شود.

 

۱- خروج از کلیه مبادی مرزی صرفا با در دست داشتن اصل گذرنامه و روادید معتبر امکانپذیر است.

۲- مدارک لازم و قانونی از جمله گذرنامه و روادید معتبر را به همراه خود داشته باشید و از آوردن مدارک شناسایی غیرضروری خودداری کنید. (توصیه می شود روگرفتی از گذرنامه و روادید را در اختیار داشته باشند)

 

 

۳- ضمن مراقبت از گذرنامه و مدارک هویتی به هنگام سفر به عتبات عالیات به هیچ وجه آنها را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

۴- از دریافت و نگهداری هرگونه شیء، بسته و پاکت از افراد غیر (اعم از ایرانی و یا عراقی) جدا خودداری کنند.

۵- خودروهای خود را با رعایت کلیه جوانب حفاظتی و مراقبتی در پارکینگ های شناسنامه‌دار پایانه های مرزی پارک کنند.

۶- برای اسکان در بین مسیر و در محل‌های تعیین شده، با مدیران موکب‌ها، حسینه‌ها و مساجد همکاری کرده و هرگونه مورد مشکوک را از طریق شماره تماس ۱۱۰ در داخل کشور و مراجع مشخص شده در داخل خاک عراق اطلاع دهند.

۷- به همراه داشتن هرگونه دارو با ترکیبات مخدر و روانگردان در کشور عراق ممنوع است و دولت عراق با حاملین آن بشدت برخورد می نماید.

۸- به زائران توصیه می شود حتی الامکان به صورت گروهی در این سفر شرکت کنند و ضمن حفظ ارتباط با یکدیگر از افراد مسن، بانوان و کودکان مراقبت نمایند.

براساس گزارش سایت پلیس، ضمنا توصیه های ضروری توسط کارشناسان پلیس در مواقع مقتضی از طریق رسانه های جمعی و رادیو اربعین ارائه خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.