جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وزارت امور خارجه، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وزارت اطلاعات، شورای عالی امنیت ملی و نمایندگان چه در قالب فراکسیون و چه در قالب کمیسیون لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را مورد بررسی قرار دادند. جمع‌بندی آنها این بود که اگر ما به CFT نپیوندیم محدودیت‌ها و مشکلاتی برای کشور و نظام بانکی ما ایجاد خواهد شد بنابراین ما به تشخیص خودمان عمل کرده‌ایم و به این موضوع رای دادیم.

رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اظهاراتی که عده‌ای از مسئولین علیه CFT مطرح می‌کنند، ادامه داد: در بررسی CFT کسانی که طرف مشورت ما بودند آمریکا، اسرائیل و سازمان‌های امنیتی آنها نبودند، بلکه نهادهای نظام جمهوری اسلامی بودند. اگر اینگونه باشد که ما خیانتکاریم وزارت امور خارجه خیانتکار است، وزارت اطلاعات، شورای امنیت ملی و همه کسانی که با آنها گفت‌وگو کردیم و با آنها به جمع‌بندی رسیدیم خیانتکار هستند. به نظر من اگر افراد غیرخائن را در کشور مشخص کنیم خیلی راحت‌تر از آن است که بخواهیم این همه خائن را مورد نظر قرار دهیم.

رحیمی جهان‌آبادی بیان کرد: متاسفانه ظرف این سال‌ها یک رسم ناپسند در کشور شکل گرفته است و آن اینکه هر شخصی نظری دارد تلاش می‌کند رقیب خود را نه با استدلال، نه با برهان و نه با منطق بلکه با تخریب شخصیت و با برچسب زنی از راه به در کنند. این مایه تاسف است که امروز به جایی رسیدیم که از درون خانواده نظام بخواهند نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مورد تاخت و تاز قرار دهند.

وی افزود: بنده رییس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی هستم. بارها اعلام کردیم هر کسی در خصوص هر معاهده‌ای نظر مخالفی دارد ما در خدمت هستیم. در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند، بنشیند و دلایل مخالفت خود را بیان کند، اما سوال این است از من به عنوان رییس کمیته حقوق بین‌الملل مجلس شورای اسلامی توسط کدام نهاد و کدام بخش از جامعه درخواست شده که در یک جلسه شرکت کنم تا ایرادات این معاهدات را برای من توضیح دهند و من در آن جلسه شرکت نکرده باشم؟

رییس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آیا با فحاشی کردن، تهمت‌زدن به نیروهای انقلاب و آیا با تخریب نهادهای نظام از جمله وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی می‌توان کشور را اداره کرد؟ باید بپذیریم که در این جامعه تنوع فکری وجود دارد و دموکراسی برقرار است.

رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی لایحه CFT  را بررسی و تصویب کرده است از این پس هر رایی که از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر شود چه رد و یا چه تایید شود، جز اطاعت از ما نخواهند دید، چرا که ما به وظیفه قانونی خودمان عمل کرده‌ایم. شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه قانونی دارند. اگر آنها CFT را رد کنند ما کسی را خائن تلقی نمی‌کنیم و به کسی تحکمی نداریم که باید رای دهد یا رای ندهد. ما به عنوان نماینده کار کارشناسی کردیم و رای دادیم. صلاح مملکت خویش خسروان دانند. هر رایی که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان داده شود قابل احترام است.

رییس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: هیچ کشوری در هیچ کجای جهان با تخریب و توهین به مسئولان آن نظام اداره نمی‌شود. ما نباید به خود اجازه دهم هر نظر مخالفی را تخریب کنیم. دوستانی که مخالف FATF یا CFT هستند و یا مخالف هر معاهده‌ای که مصوب مجلس شورای اسلامی است هستند نظر کارشناسی‌شان را مطرح کنند، ولی این‌که توقع داشته باشند نماینده مجلس شورای اسلامی را با پیامک‌باران کردن و یا با فحاشی کردن وادار کنند آنچه را که می‌فهمد، نفهمد کار درستی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.