رسیدگی به این پرونده از ۲۸ آذر سال ۹۴ به‌دنبال درگیری خونین در شهر ناگویای ژاپن ومرگ یک پسر ۲۸ ساله شروع شد. برادر مقتول که در ژاپن حضور داشت خیلی زود ماجرا را به خانواده‌اش در ایران اطلاع داد و آنها نیز شکایت کردند. کارآگاهان جنایی در تحقیقات دریافتند مقتول شش سال پیش برای کار به کشور ژاپن رفته و در آنجا با دختری ژاپنی ازدواج کرده و اقامت آن کشور را گرفته بود.

میثم دارای پسری سه ساله بود و در درگیری با شش شرورمعروف به یاکوزا با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. خیلی زود پلیس ژاپن با بازسازی صحنه جرمی که اتفاق افتاده بود و پیگیری‌‌های گسترده چهارعامل این جنایت را در ژاپن دستگیرکرد. در ادامه مشخص شد دو نفر از متهمان به ایتالیا و ایران گریخته‌اند. 

هماهنگی‌های لازم با پلیس بین‌الملل انجام و متهمی که در کشور ایتالیا مخفی شده بود دستگیر و تحویل پلیس ژاپن شد. متهم اصلی نیز جوانی به‌نام رسول بود که در نهایت در مخفیگاهی در شمال ایران (رامسر)دستگیر شد. رسول مدعی شد که درگیری به‌خاطر اختلاف حساب میلیاردی آنها با مقتول رخ داده است. 

در حالی که تصاویر دوربین مداربسته ارتکاب قتل به دست رسول را ثابت می‌کرد، اما متهم همچنان منکر جنایت بود. این متهم به اتهام قتل عمد درشعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی و با حضور دو مستشار پای میز محاکمه ایستاد. البته متهمان دیگر این پرونده مدتی قبل در دادگاه ژاپن محاکمه و به ۳تا ۷سال زندان محکوم شده‌اند.

سرانجام قضات براساس محتوای پرونده واسناد موجود پس از مشورت، رسول را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.