«آلکساندر لاورنتییف»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه بههمراه هیأتی جمعه با «بشار اسد»، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با اشاره به این خبر گزارش داد که دو طرف طی این دیدار در مورد تحولات سوریه به ویژه در صحنه سیاسی و فرآیند تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی فعلی این کشور به گفت‌و‌گو و تبادل آرا پرداختند.

نماینده ولادیمیر پوتین در این دیدار با بیان اینکه که کشورش از اقدامات و عملکرد مثبت سوریه در صحنه سیاسی ابراز خرسندی می‌کند، تأکید کرد که این مسئله بهانه را از برخی کشورها برای اعمال فشار بیشتر علیه دمشق با هدف عدم تحقق هرگونه پیشرفتی در فرآینده سیاسی سوریه می‌گیرد.

رئیس جمهوری سوریه نیز به نوبه خود گفت که برخی کشورهای منطقه و جهان همچنان به مداخله‌های خود در این کشور ادامه می‌دهند  و برای تحمیل اراده خود بر مردم سوریه متوسل به فشارهایی می‌شوند.

بشار اسد بار دیگر تأکید کرد که کشورش با تمام توانایی و امکاناتی که در اختیار دارد به ریشه کن کردن تروریسم در خاک خود ادامه خواهد داد.

در این دیدار، معاون وزیر خارجه روسیه، «علی مملوک»، مدیر دفتر امنیت ملی سوریه و معاون وزیر خارجه این کشور و سفیر روسیه در دمشق نیز حضور داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.