بر اساس اعلام هاشم زایی ، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ، رییس جمهور روز یکشنه "محمد شریعتمداری" را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و ر فاه اجتماعی و "فرهاد دژپسند" را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی به مجلس معرفی خواهد کرد .


صحن مجلس

 به این ترتیب در روزهای آتی باید منتظر روشن شدن گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بود . آن گونه که هاشم زایی می گوید از میان گزینه های پیشنهادی ، رضا ویسه از حضور در این سمت استعفا داده است . وی می گوید سه گزینه ، از جمله رضا ویسه، رضا رحمانی و نجفی از معاونان وزیر صنعت، برای این سمت معرفی شده اند .

 چهره‌های شاخص روی دور نقد دولت

 امروز اخباری در خصوص نقد اسدالله عسگراولادی و میرسلیم از دولت منتشر شد . هر دو از موتلفه هستند.

 میرسلیم می گوید: اعتراض ما به دولت این بود که رونق اقتصادی را فدای سیاست ناقص ضد تورمی کرد. دولت سعی کرد تورم را با حالت انقباضی و با کاهش قدرت خرید مردم مهار کند، ولی در سال جاری این سیاست شکست خورد و متاسفانه تورم به مرز ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است.

وی دولت را سرمنشاء آشفتگی ارزی دانست و گفت: افزایش نرخ رسمی ارز از طرف دولت جرقه دلار ۱۹ هزار تومانی را زد.

عسگراولادی نیز با اشاره به اینکه به سیف گفته است دو ماه بانک مرکزی را به من بسپرید تا مشکل را حل کنم، اضافه کرد: اگر رئیس جمهور به عنوان مشورت من را بخواهد ۵ الی ۶ مهره به او می‌گویم که بچیند و این داستان را تمام کند.

وی اضافه کرد: به دولت گفتیم گول فرانسوی و آلمانی‌ها را نخورید، این‌ها بی‌خاصیت هستند. این یکی را (چین) درازمدت بچسبید.

وی با انتقاد به نبود سفیر در چین و هند ، ادامه داد:  ما خودمان بدتر از آمریکا عمل کردیم. خروج آمریکا از برجام به ما ضرر زد ما می‌توانستیم مهار کنیم.

بازار خودرو در مسیر تعادل

پس از اعلام خبر پیش فروش از سوی ایران خودرو، سایپا نیز جزییات پیش فروش 6 خودروی خود را اعلام کرد.از سوی دیگر برخی کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که بازار در مسیر تعادل قرار گرفته و دلالان خودرو فروشنده شده اند.

گفتنی است بازار خودرو طی روزهای گذشته با اعلام خبر آغاز پیش فروش ها از سوی دو خودروساز بزرگ با عکس العمل های جدی از سوی دلالان و افرادی مواجه شده است که طی ماه های گذشته با تلاطم بازار خودرو از این کالای مصرفی به عنوان محلی برای سرمایه گذاری استفاده کرده بودند اما اکنون وارد میدان شده و با اصرار در انتشار آگهی‌های متعدد بنا را بر فروش خودروهای خود گذاشته اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.