اعضای شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی پس از صدور حکم حسن عباسی به ملاقات و دیدار وی رفتند.

بنابراین گزارش، در این جلسه حسن عباسی با اشاره به اینکه حکم صادره بر اثر تجمیع پنج پرونده است و اتهامات وارده نشر اکاذیب و توهین به مسئولین ذکر شده، گفت: در هیچ کدام از پرونده ها نشر اکاذیب اثبات نشده و صرفاً جهت توهین به مسئولین حکم صادر شده است.

وی همچنین اضافه کرد: یکی از شکایات این بوده که بنده تفاوت صحبت های آقای رئیس جمهور که می گوید مبنای علوم اسلامی و غیر اسلامی ندارد با صحبت های رهبری که می فرمایند باید مبنای علوم توحیدی باشد را نشان دادم و دادگاه هم با توجه به مستنداتی که ارائه شد تائید کرد که حرف ما درست است. آنچه دادگاه مدعی بود این است که چرا گفته‌اید نظر فلانی با نظر رهبری تفاوت دارد.

عباسی همچنین گفت: این خیلی بد است که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، در کلام مسئولین ما هنوز مشکل توحید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اینکه ما باید به عده ای از مسئولین یادآوری کنیم که امثال بنی صدر و منتظری به دلیل خط لیبرالیستی شان برکنار شدند خودش قابل تامل است.

وی در ادامه جلسه افزود: من همه تلاشم این است که بدهکار مردم نباشم و ابداً قائل به نقض حکم نیستم. از دانشجویان نیز می خواهم از آنجایی که همه این پرونده ها به سبب مطالبه دغدغه های رهبری بوده است مطلوب است محتوای پرونده ها پیگیری شود نه حکم شخص بنده.

عباسی همچنین افزود: در این چندسال تقریبا ماهی نبوده که دادگاه نرفته باشم و با مشکلات قوه قضائیه از نزدیک دست و پنجه نرم نکرده باشم. قوه قضاییه باید اصلاح شود ولی در این بین که مطالبه اصلاح آن را داریم باید حواسمان باشد که جریان مطالبه بوی انقلاب بدهد و ضد انقلاب نتواند از سو استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به نقد برخی جریان‌های سیاسی به قوه قضائیه تاکید کرد: خیلی از این جریان‌ها زمانی نقد به قوه را شروع کردند که پای معاونان و همکاران خودشان به قوه قضائیه افتاد و انتقاد به قوه در ادبیات‌شان خیلی دیرپا نیست. فرق ما این است که من و امثال من در ادبیات مطالبه گری عدالتخواهان نباید مهم باشیم و اصلاح قوه قضاییه جمهوری اسلامی است که مهم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.