به گزارش روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت، سر کنسولگری آمریکا در قدس دفتر جدایی بود که در گذشته بررسی مسائل مربوط به فلسطینیان را برعهده اشت و وظایف آن به اداره امور فلسطین در داخل سفارت محول خواهد شد.

وی مدعی شد، هدف از این کار تلاش برای بهبود روند کارهاست و سیاست آمریکا در قبال قدس، کرانه باختری و غزه تغییری نکرده است.

در این راستا، صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین تصمیم آمریکا درباره پایان دادن به فعالیت کنسولگری این کشور در قدس را محکوم و آن را تصمیمی یکجانبه و غیرمسؤولانه خواند.

وی تاکید کرد، این تصمیم در راستای تکمیل حلقه‌های پروژه‌ بزرگ اسرائیل علیه فلسطین اتخاذ شده است، پروژه‌ایی که با نابودی مساله فلسطین و آوارگان، اثبات شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و نابودی مساله فلسطین آغاز شده‌ است.

عریقات افزود، این تصمیم آمریکا ربطی به ادعاها درباره کارآمدی کنسولگری این کشور در قدس ندارد که پامپئو آن را اظهار کرد، بلکه همه این کارها برای جلب رضایت تیم آمریکایی است که به گرایش‌های جناح راست‌گرا و تندرو اسرائیل تکیه دارد و به دنبال تخریب ارکان نظام بین‌المللی است. سیاست خارجه آمریکا جبران نقض‌ها و جنایت‌های رژیم اشغال‌گر صهیونیستی است.

وی ادامه داد، تصمیم آمریکا نشان دهنده درستی رویکردهای فلسطین درباره دولت ترامپ است که نمی‌تواند در برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین نقشی داشته باشد و به جای اینکه بخشی از راه‌حل باشد بخشی از این مشکل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.