رهبران سیاسی دنیا شاید بر سر مسائل زیادی با یکدیگر اختلاف داشته باشند، اما از قرار معلوم بسیاری از آن ها علاقه ی زیادی به حیوانات دارند و نگهداری از این موجودات دوست داشتنی را لذت بخش می دانند.  در ادامه می خواهیم به ۹ مورد از رهبران سیاسی گذشته و حال دنیا و حیوانات خانگی آن ها بپردازیم.

 

 

۱- ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه

حیوانات خانگی رهبران سیاسی دنیا

ولادیمیر پوتین حیوانات اهلی و غیر اهلی زیادی داشته است، از حیوانات وحشی نادر و آبزی گرفته تا چندین سگ از نژادهای مختلف. در میان همه ی این حیوانات، پوتین رابطه ی خاصی با یکی از سگ هایش به نام «کانی» داشت. این سگ ماده در سال ۲۰۱۵ در سن ۱۵ سالگی از دنیا رفت اما اعتقاد بر این است که کانی زندگی سیاسی و اجتماعی بسیار فعالی را در کنار پوتین تجربه کرد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع سابق روسیه در سال ۲۰۰۰ این سگ را به پوتین هدیه داد و جالب آنکه کانی در بیشتر دیدارهای پوتین با رهبران دیگر دنیا در روسیه در کنار او حضور داشت. کانی یک سگ آموزش دیده ی جستجو و نجات، از نژاد لابرادور رتریور بود. این سگ ماده ۸ توله به دنیا آورد که پوتین دو تای آن ها را به بیوه ی سفیر اتریش در روسیه هدیه داد. به گفته ی این زن، توله های کانی به او کمک کردند بتواند با مرگ همسرش کنار بیاید.

یک بار زمانی که از پوتین پرسیده بودند مواقعی که حال روحی خوبی ندارد چه می کند، او گفته بود: «چنین مواقعی سعی می کنم از سگم کانی مشورت می گیرم. او توصیه های خوبی به من می کند.». پوتین حالا سه سگ دارد که با او در مسکو زندگی می کنند. این سگ ها از نژاد آلابای، آکیتا و شفرد بلغاری هستند و به ترتیب «ورنی»، «یومه» و «بافی» نام دارند.

۲- امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه

 

خانواده ی مکرون یک سگ دورگه از نژادهای لابرادور و گریفون به نام «نمو» دارند که آن را از یک پناهگاه حیوانات انتخاب کردند. نمو گاهی در مراسم های استقبال مکرون از دیگر رهبران جهان، در کنار او حضور داشته است. علاوه بر این، یک بار وقتی مکرون در جمع وزیرانش در کاخ الیزه بود، نمو در حضور آن ها شروع به ادرار کردن در شومینه کرد و این اتفاق نمو را به سوژه ی رسانه ها تبدیل کرد.

۳- الیزابت دوم، ملکه ی بریتانیا

ملکه الیزابت در طول دوره ی سلطنتش بیشتر از ۳۰ سگ از نژاد کورگی داشته است. در سال ۲۰۱۶ یکی از سگ های کورگی محبوب ملکه به نام «هالی» از دنیا رفت. ملکه الیزابت سه سگ دیگر هم دارد که یکی از آن ها از نژاد کورگی به نام «ویلو» و دو تای دیگر آن ها دورگه و به نام های «وولکان» و «کندی» هستند. سگ های ملکه زندگی مجللی دارند. آن ها آزادند به هر جای قصر باکینگهام سرک بکشند و علاقه ی زیادی به سبزیجات و گوشت آهو دارند. به علاوه خود ملکه به آن ها غذا می دهد. به مناسبت تولد نود سالگی ملکه نقاشی پرتره ای از او کشیده شد که او را در کنار چهار سگش نشان می داد. سگ های کورگی ملکه شهرت جهانی دارند و سوژه ی بسیاری از دیگر آثار هنری در سراسر دنیا بوده اند.

۴- ترزا می، نخست وزیر بریتانیا

حیوانات خانگی رهبران مشهور سیاسی را بشناسید +تصاویر

حیوانات خانگی رهبران مشهور سیاسی را بشناسید +تصاویر

«لری» گربه ی ساکن دفتر نخست وزیری بریتانیا و موش گیر ارشد و رسمی آنجاست که از نخست وزیر قبلی به ترزا می، نخست وزیر کنونی بریتانیا به ارث رسیده است. البته می بیان کرده است که او درواقع به سگ ها علاقه دارد و همیشه در خانه ی خود سگ داشته است. با این حال، طبق گفته های می، او از دیدن لری خوشحال می شود، اگرچه تا به حال او را به دفتر کارش راه نداده است.

۵- ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان

نگهداری از اسب های اصیل و ممتاز در خاندان پادشاهی سعودی قدمتی طولانی دارد و مسابقات اسب سواری یکی از پرطرفدارترین مسابقات در کشور عربستان هستند. از کلکسیون اسب های ملک عبدالله، پادشاه سابق و درگذشته ی عربستان در مزرعه ای در ریاض نگهداری می شود. بیش از هزار اسب در این مزرعه وجود دارد که ۳۰۰ تای آن ها از نژاد اصیل عربی هستند.

۶- باراک اوباما، رئیس جمهور سابق امریکا

حیوانات خانگی رهبران مشهور سیاسی را بشناسید +تصاویر

سگ های باراک اوباما شهرت جهانی دارند. این دو سگ «بو» و «سانی» نام دارند و از نژاد پرتغالی هستند. اوباما سرپرستی این دو سگ را در سال ۲۰۰۹ برعهده گرفت. او قصد داشت از یک پناهگاه حیوانات سگ انتخاب کند اما نژاد مورد نظرش را در بین آن ها پیدا نکرد. مالیا، یکی از دختران اوباما، به حیوانات خانگی آلرژی دارد به همین دلیل خانواده ی اوباما نژادی را انتخاب کردند که حساسیت کمتری ایجاد می کند.

کمتر رئیس جمهوری در امریکا بوده است که حیوان خانگی نداشته باشد، به همین دلیل بود که بی علاقگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی امریکا به سگ ها باعث تعجب مردم امریکا شد. در حقیقت طی ۱۳۰ سال گذشته، ترامپ اولین رئیس جمهور امریکا است که در کاخ سفید حیوان خانگی ندارد.

۷- بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق امریکا

گربه ی معروف بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق امریکا هم از سوژه های محبوب رسانه ها بود. تصاویر زیادی از عکاسانی وجود دارد که مشغول عکاسی از گربه ی بازیگوش کلینتون بودند.

۸- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا

وقتی جاستین ترودو برای نخست وزیری کانادا انتخاب شد، خانواده ی پنج نفره ی او هیچ حیوان خانگی ای نداشتند. اما کمی بعد ترودو در صفحه ی توییترش عکسی از فرزند دو ساله اش منتشر کرد که او را در حال بازی با یک سگ نشان می داد. سخنگوی مطبوعاتی ترودو بعدها تأیید کرد که «کنزی» یعنی همان سگ پشمالوی عکس منتشر شده، سگی از نژاد پرتغالی، یعنی از همان نژاد سگ های رئیس جمهور سابق امریکا، باراک اوباما است. زمانی که ترودو سرپرستی این سگ را به عهده گرفت، اوباما هنوز رئیس جمهور بود و ترودو پیش از آن سفرهایی به امریکا داشت. شاید دیدن سگ های اوباما در انتخاب شدن کنزی تأثیر داشته است.

۹- پرنس ویلیام و همسرش کیت میدلتون

پرنس ویلیام و کیت میدلتون که یکی از مشهورترین زوج های دنیا هستند سگی به نام «لوپو» از نژاد کاکر اسپانیل دارند. لوپو زندگی مرفهی در کنار این زوج دارد و به او هدایایی گران قیمت و بیسکوییت های لوکسی مخصوص سگ ها می دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.