بنا بر اعلام رسانه های ترکیه، ماموران مبارزه با ترور و عوامل اطلاعاتی ترکیه با انجام چندین عملیات ضربتی و هماهنگ طی دیروز و امروز ۱۵ تبعه عراقی را در شهرهای سامسون، چانکری و ساکاریا به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش دستگیر کردند.

رسانه های ترکیه همچنین اعلام کردند که ماموران مبارزه با ترور شهر ازمیر نیمه شب گذشته ۱۳ نفر را به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) دستگیر کردند.

ترکیه به علت مرز طولانی یکهزار و ۵۰۰ کیلومتری با عراق و سوریه در جنوب این کشور، در سال های گذشته مهمترین معبر انتقال عوامل داعش به عراق و سوریه بوده است.

بینالی یلدریم نخست وزیر وقت ترکیه فوریه سال جاری میلادی تعداد عناصر زندانی داعش در این کشور را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد.

ترکیه با احساس خطر از فعالیت های تروریستی عناصر داعش به خصوص بعد از اضمحلال این تشکیلات در سوریه و عراق و متواری شدن اعضای این گروه تروریستی به کشورهای مختلف، عملیات گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری عوامل داعش در داخل این کشور آغاز کرده است.

حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) نیز که از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده، بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.

دولت ترکیه از دو سال پیش عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور و همچنین شمال عراق آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.

مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.