سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح ترافیکی ویژه اربعین ۹۷ گفت: عملیات پلیس راهور برای اربعین امسال از ۲۴ مهرماه آغاز شده است اما از روز شنبه ۲۸ مهرماه طرح ترافیکی ویژه با حضور تمامی دستگاه‌های مسئول و آماده باش ۱۰۰ درصدی پلیس راهنمایی و رانندگی در استان‌های سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان مراسم اربعین و بازگشت زائران از کشور عراق ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با تمامی نیروهای پلیس در سراسر کشور به ویژه استان‌های لرستان، همدان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان انجام شده است و شرکت‌های حمل و نقلی نیز ساماندهی شده‌اند و موارد و آموزش‌های لازم به آنان ارائه شده است.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه سازمان راهداری نیز اقدام به بهسازی و ترمیم بخش‌هایی از جاده‌ها کرده است، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در مورد پارکینگ‌ها نیز انجام شده است و امیدوارم که با اقدامات انجام شده شاهد سفر ایمن برای زائران اربعین حسینی باشیم.

سردار حمیدی با بیان اینکه امسال شرایط کنترلی در مسیرها و محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی از سوی پلیس تشدید شده است، گفت:  از ۲۸ مهر ماه جاری تا ۱۴ آبان ماه امسال در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان طرح ویژه ترافیکی اجرا می‌شود و در همین راستا نیز کلیه عملیات عمرانی در این تاریخ در مسیرها و معابر این استان‌ها ممنوع است.

وی افزود: همچنین شرکت‌های حمل و نقل در محورهای منتهی به مرز به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی، اجازه صدور بارنامه را در این تاریخ نخواهند داشت و ناوگان حمل بار و مسافر نیز از سوی پلیس و دیگر دستگاه‌ها تحت نظارت قرار می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.