سردار احمدعلی گودرزی، افزود: پیش از این یک کامیون حامل ۱۵۴۰ لیتر مشروبات الکلی سمی در شیراز توقیف و ۲ نفر در این ارتباط دستگیر شده بودند.

وی با اشاره به تبعات ناشی از تولید و توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز در فارس و کشور، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری عاملان اصلی تهیه و توزیع مشروبات سمی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس، با بیان اینکه در شیراز بر اثر مصرف مشروبات الکلی تاکنون ۴ نفر فوت کرده و ۳۵ نفر مسموم شده‌اند، افزود: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان فارس از نخستین لحظات وقوع این حادثه فرآیند تحقیقات را آغاز کردند و آن را مورد پیگیری جدی قرار دادند. ماموران پس از تحقیقات فنی و تخصصی  مطلع شدند که دو نفر عامل و سرکرده اصلی پخش مشروبات الکی حامل مواد سمی "پترولیوم اتر" در یکی از استان های شمالی کشور خود را از دید پلیس مخفی کرده اند.

گودرزی تصریح کرد: ماموران پلیس اطلاعات با اخذ نیابت قضایی به آن استان اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر دو متهم را دستگیر و به استان فارس انتقال دهند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه این متهمان سرکرده اصلی توزیع‌کننده مشروبات دست‌ساز سمی بوده‌اند، گفت: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به جرم خود اقرار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند. پلیس استان فارس بدون اغماض با توزیع کنندگان مشروبات الکی برابر قانون برخورد می کند .

به گزارش ایسنا و بنا بر اعلام روابط عمومی پلیس فارس، برابر نظر مدیر کل پزشک قانونی استان فارس مصرف هر ۱۰ سی سی از ۱۵۴۰ لیتر مشروبات الکی سمی مکشوفه می‌تواند یک نفر را به کام مرگ بفرستد که پلیس با اقدامات فنی از مرگ ۱۵۴ هزار نفر جلوگیری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.