بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اکتبر ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۶۹.۸۷ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا روز گذشته سه درصد کاهش یافته و برای نخستین بار در یک ماه اخیر پایین ۷۰ دلار بسته شده بود.

بهای نفت برنت برای تحویل در دسامبر ۱۳ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۰.۱۸ دلار در هر بشکه رسید در حالی که در روز گذشته ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته ۶.۵ میلیون بشکه افزایش یافته که چهارمین افزایش هفتگی متوالی و سه برابر میزان مورد پیش‌بینی تحلیلگران بود.

به گفته کانامی گوکن، یک معامله‌گر ژاپنی، تاثیر افزایش ذخایر آمریکا روی بازار نفت سنگینی کرد. از سوی دیگر آمریکا ممکن است عربستان سعودی را بر سر ناپدید شدن یک خبرنگار برجسته هدف تحریم قرار دهد که ممکن است قیمت‌ها را بالاتر ببرد، اما روسیه و سایر تولیدکنندگان میزان عرضه خود را افزایش می‌دهند.

ذخایر نفت آمریکا در حالی افزایش چشمگیر پیدا کرد که تولید نفت این کشور هفته گذشته به دلیل تعطیلی موقتی تاسیسات فراساحلی به دلیل وقوع طوفان مایکل، ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد.

قانون‌گذاران آمریکایی در ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی انگشت اتهام را به سوی رهبران سعودی نشانه گرفتند، در حالی که عربستان سعودی منکر نقش داشتن در ناپدید شدن این خبرنگار و منتقد ریاض شده است.

سرمایه‌گذاران نگران هستند عربستان سعودی ممکن است برای تلافی در برابر هرگونه اقدام تنبیهی قدرت‌های غربی از نفت استفاده کنند، اما محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار کرد عربستان سعودی به اوپک اطمینان داده که متعهد و قادر است تا تضمین کند هیچ‌گونه کمبود عرضه‌ای در بازار نفت ایجاد نخواهد شد.

 براساس گزارش رویترز، در این بین قیمت‌ها در بازار نفت از گزارش‌هایی که براساس آنها صادرات نفت ایران در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا در چهارم نوامبر سریع‌تر از حد انتظار کاهش پیدا کرده، پشتیبانی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.