الجزیره به نقل از منبعی در دادستانی کل ترکیه اعلام کرد نمونه‌های پزشکی به دست آمده از منزل سرکنسول سعودی در استانبول با نمونه‌های به دست‌ آمده از ساختمان کنسولگری مطابقت دارد و شواهد به دست آمده از خانه محمد العتیبی، سرکنسول عربستان در استانبول نشان می‌دهد که او در جریان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود بوده است.

این منبع همچنین به الجزیره گفته که ترکیه خواستار دراختیار داشتن نمونه خون جمال خاشقجی برای ادامه تحقیقات تیم حقیقت‌یاب شده است.

انتشار نتایج اولیه بازرسی از منزل سرکنسول سعودی

ترکیه اکنون از آمریکا خواسته است که نمونه خون و دی‌ان‌ای خاشقجی را در اختیار این کشور قرار دهد.

بازرسی از منزل محمد العتیبی، سرکنسول عربستان سعودی در حالی صورت گرفته است که او روز گذشته با یک پرواز تجاری راهی عربستان شد.

خاشقجی از روز دوم اکتبر (۱۰ مهر) که برای دریافت مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، دیگر نه هرگز دیده شده و نه صدایی از او شنیده شده و تمام گمانه‌زنی‌های دو هفته اخیر نیز حاکی از قتلِ سازماندهی‌شده او به دست حاکمیت عربستان است.

مقامات ترکیه‌ای می‌گویند نوار صوتی ضبط‌شده‌ای دارند که ثابت می‌کند او در داخل کنسولگری عربستان در استانبول پس از شکنجه شدن، کشته شده و جسد او برای انتقال به بیرون از ساختمان، قطعه قطعه شده است.

 

پایگاه روزنامه «ینی شفق» ترکیه نیز روز گذشته (اینجا) اعلام کرد توانسته است به صداهای ضبط شده‌ای دست یابد که از جزئیات قتل و تکه تکه کردن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در حضور محمد العتیبی، سرکنسول عربستان در استانبول پرده برمی‌دارد.

طبق اعلام ینی شفق، در یکی از نوارها، صدای محمد العتیبی، سرکنسول عربستان وجود دارد. طبق این مدارک، خاشقجی پیش از آنکه به قتل برسد، مورد شکنجه قرار گرفته بود. همچنین به نظر می‌رسد انگشت وی در حین بازجویی و پیش از آنکه سرش بریده شود، قطع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.