دیلی‌میل گزارش داد، یکی از شهرهای چین در نظر دارد برای روشن کردن آسمان‌، یک "ماه مصنوعی" به آسمان پرتاب کند.

 

قرار است این ماهواره درخشان در سال ۲۰۲۰ در جنوب غربی شهر چنگدو مورد استفاده قرار گیرد و هشت ساعت روشنایی ماه واقعی را داشته باشد.

 

این نخستین بار نیست که انسان‌ها برای پرتاب یک شیء درخشان به آسمان تلاش می‌کنند. پروژه‌هایی از این دست پیشتر هم امتحان شده و نهایتا با شکست مواجه شده‌اند.

جزئیات کمی درباره این پروژه منتشر شده، اما گفته می‌شود ایده اصلی آن، متعلق به یک هنرمند فرانسوی است که پیشتر، گردنبندی از آینه معلق در بالای زمین را به تصویر کشیده بود.

"وو چانفند" (Wu Chunfend)، مدیر موسسه پژوهشی "چنگدو" (Casc)، برای نخستین بار درباره این پروژه صحبت کرد.

در صورتی که این پروژه با موفقیت پیش برود، ماه مصنوعی آسمان‌ را روشن خواهد کرد و می‌تواند جایگزین چراغ‌های معمولی خیابان‌ها شود.

وو گفت: اگرچه این پروژه، غیرممکن به نظر می‌رسد، اما پژوهشگران سال‌ها روی آن کار کرده‌اند و پیشرفت آن در حد انتظار بوده است.

ماه مصنوعی "چنگدو" در حال حاضر با انتقادات بسیاری از سوی شهروندان نگران روبه‌روست که ادعا می‌کنند نور حاصل از این ماه، اثرات منفی بر حیوانات و مشاهدات نجومی خواهد داشت.

در هر حال، "کانگ ویمین" (Kang Weimin)، مدیر "موسسه اپتیکز" (Institute of Optics) باور دارد نور ماه مصنوعی، تنها در حد تابش هنگام غروب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.