وی با بیان اینکه بدون مردم نمی‌تواند یک حکومت دینی مردمی داشته باشیم، اظهارداشت: مردم در خیلی از انتخابات‌ها درست انتخاب می‌کنند، ولی در برخی مواقع این گونه نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما از پیش نمی‌دانیم کدام انتخاب درست و یا کدام انتخاب غلط است، یادآور شد: شایسته سالاری باید محصول مردم سالاری باشد. خوش خوشان سالاری به اسم مردم سالاری این است که افراد معروف و سلبریتی‌ها در دنیا کاندیدا می‌شوند و رای می‌گیرند در واقع این‌ها افکار عمومی را بازی می‌دهند و قشنگ دروغ می‌گویند.

حسن رحیم‌پورازغدی

وی افزود: الان شارلاتان‌های مدرن را که خیلی هم خوش تیپ هستند می‌آورند و حرف‌های قشنگ می‌زنند این‌ها در کار خود تخصص دارند، اما اگر تعهد و شرف هم داشته باشند انسان‌های شریفی هستند.

رحیم پورازغدی ادامه داد: برخی از این سلبریتی‌ها از عدالت حرف می‌زنند، اما بعد می‌بینیم که بچه‌های آن‌ها در آمریکا هستند و برای آن‌ها ماهانه ۱۲ هزار دلار می‌فرستند، بعد همین‌ها می‌گویند که این چه مملکتی است.

وی افزود: در انتخابات شورای شهر شنیدیم که برخی‌ها گفتند برای اینکه نام آن‌ها در لیست قرار بگیرد باید دو میلیارد تومان بدهند با این وجود سوال این است کسی که دو میلیارد می‌دهد قرار است چند میلیارد به او برگردد؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ افرادی به عنوان جاسوس در پست های حساس گفت: در کنار جاسوس‌های اطلاعاتی برخی‌ها نیز جاسوس فکری هستند. این افراد با سرویس‌های اطلاعاتی ارتباط ندارند، ولی در حکومت وجود دارند. 

رحیم پورازغدی گفت: برخی‌ها حرف شان هر چند وقت یکبار عوض می‌شود و دروغ می‌گویند مثلا امروز یک وعده می‌دهند و فردا خلاف آن را می‌گویند این افراد یک وقت لیبرال یک وقت سوپر لیبرال و یک وقت آمریکایی محض می‌شوند و یک وقت نیز ادبیات سکولار استفاده می‌کنند و گاهی نیز ادبیات غلیظ دینی را به کار می‌گیرند و زمانی هم عقل گرا می‌شوند. معتقدم این افراد کلاهبردار هستند، چون سیاستمدار دینی حقیقت مدار است. 

وی با تاکید بر اینکه نباید مردم سالاری تبدیل به عوام سالاری شود و عوام فریبی به اسم دموکراسی روی کار بیاید، افزود: برخی‌ها سیر تا پیاز و تمام کارکرد دست شان است، اما بعد می‌گویند مقصر کسانی هستند که شعار تند می‌دهند.

رحیم پورازغدی در ادامه با اشاره به اهمیت جوانگرایی در کشور اظهار داشت: باید مدیران پیرو خسته کنار بروند و جوانان آگاه، متعهد، انقلابی و باسواد مسئولیت را به دست بگیرند، در غیر این صورت به مشکل می خوریم.

رحیم پورازغدی در ادامه سخنان خود گفت: برخی‌ها در مناظره های انتخاباتی به گونه‌ای حرف می‌زدنند که انگار از مریخ آمده اند در حالی که سابقه خودشان در تمام تصمیم گیری‌های این چند دهه موجود است و در همه کار‌های حکومت بوده اند ولی به گونه‌ای حرف می‌زدند که گویی جزو اپوزیسیون هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مردم طی چهل سال چهل بار در انتخابات‌ها شرکت کرده اند و شصت تا هفتاد درصد رای داده اند و این نشان می‌دهد مردم مجبور نیستند و سیستم را قبول دارند.

وی افزود: با این حال زمانی که از دولت خاتمی دولت احمدی نژاد و از دولت احمدی نژاد دولت روحانی بیرون می‌آید یعنی اینکه انتخابات دست دولت نیست که بخواهند تقلب کنند البته تخلف وجود دارد، ولی تقلب نیست با این وجود اگر مردم سیستم حکومتی را قبول نداشته باشند مشارکت هفتاد تا هشتاد درصدی در انتخابات ندارند.

ازغدی تصریح کرد: سال ۸۸ همه و از جمله سران جریان مقابل می‌دانستند که تقلب نشده است، ولی نمی‌گفتند مثلا آقای خاتمی در جلساتی گفته بود که تقلب نشده با این وجود از دفتر رهبر انقلاب به او پیغام دادند که همین را به مردم بگویید که تقلب نشده، ولی نگفتند حتی میرحسین موسوی هم می‌دانست که تقلب نشده است، ولی نمی‌گفت و من معتقدم این خیانت به دموکراسی است. 

وی در بخش دیگرب از سخنانش اظهار داشت: ما نباید به مسئولان فاسد اجازه حاکمیت بدهیم. ما به عنوان مردم این حق را نداریم که به افراد فاقد شرایط رای دهیم که بر ما حاکمان شوند چرا که این یک انتحار اجتماعی است و اگر مسئولان فاقد شرایط رای دهیم به اسلام خیانت کرده ایم. 

رحیم پورازغدی در قسمت دیگری از سخنانش با بیان اینکه نظر امام خمینی با منتظری، بنی صدر و مهندس بازرگان نبود، گفت: امام فرمود به والله من با نخست وزیری بازرگان موافق نبودم منتهی، چون نظر کسانی که در انقلاب بودند این بود به خاطر اینکه نگویند من دیکتاتورم، پذیرفتم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:  شاید بپرسید که اگر امام به ریاست جمهوری بنی صدر، نخست وزیری بازرگانی و قائم مقامی منتظری راضی نبوده پس چرا پذیرفته است؟ در پاسخ باید گفت امام نمی‌تواند بدون امت کاری کند و امت هم بدون امام نمی‌تواند. با این وجود امام باید خط و خطوط را مشخص کند تا ملت در لبه پرتگاه سقوط قرار نگیرد از این رو مردم خود باید تصمیم بگیرند البته ممکن است تصمیم آن‌ها نیز اشتباه باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.