۲۷ اردیبهشت سال گذشته مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه، در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از کشف جسد زنی میانسال در حمام خانه‌اش خبر دادند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد زن ۴۷ ساله در حالی که طنابی دور گردنش گره خورده بود به دست شوهرش به قتل رسیده است. متهم پس از دستگیری مدعی شد که همسرش در شکم او «جی‌پی‌اس» کار گذاشته تا ردیابی‌اش کند.

 

مرد میانسال بازداشت شد اما دختران 13 و 18 ساله‌اش از قصاص پدرشان گذشتند. این درحالی بود که پدر مقتول خواهان قصاص عامل جنایت بود.در ادامه تحقیقات متخصصان پزشکی قانونی جنون متهم را تأیید کردند و با شکایت پدر مقتول پرونده به کمیسیون پزشکی قانونی رفت و کمیسیون سه و ۵ نفره نیز جنون مرد میانسال را تأیید کردند.

با تأیید جنون متهم به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران وی برای درمان به بیمارستان روانی منتقل شد. تا اینکه با گذشت بیش از یک سال وی با تکمیل دوره درمان و بر اساس نظر پزشکی قانونی از بیمارستان روانی مرخص شد.

اما از آنجا که پدر زنش خواهان دریافت دیه بود دادگاه حکم به پرداخت دیه از سوی یکی از بستگان نسبی و عاقل متهم به شاکی پرونده را صادر کرد. چرا که طبق قانون در چنین مواردی عاقله متهم باید دیه شاکی را بپردازد که در این پرونده برادر متهم باید دیه را بپردازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.