پایگاه صهیونیستی «ریشت کان» اعلام کرد «اویگدور لیبرمن» مدعی شده: «اگر به جنبش حماس ضربه محکمی نزنیم، تاوانی که باید در آینده پرداخت کنیم، به مراتب سنگین‌تر خواهد شد و ما دست کم باید زمینه برقراری آرامش ۵ ساله را فراهم سازیم.»

در همین راستا، ارتش صهیونیستی از تقویت سامانه ضدموشکی «گنبد آهنین» در منطقه بئر السبع خبر داد.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت نیز گزارش داد که لیبرمن در واکنش به شلیک موشک از غزه به بئر السبع، دستور مسدود شدن گذرگاه های «کرم ابو سالم» و «بیت حانون» را داده و مساحت منطقه مجاز برای ماهیگیری در دریای غزه را به تنها ۳ مایل کاهش داده است.

از سوی دیگر، قرار بود «عباس کامل» فردا پنجشنبه در راستای سفر خود به فلسطین اشغالی و رام الله، سفری هم به نوار غزه داشته باشد تا پرونده های متعدد؛ از جمله آرام سازی اوضاع در باریکه غزه که از چند ماه پیش به خاطر لجبازی های رژیم صهیونیستی و فشارهای تشکیلات خودگردان برای عدم لغو محاصره غزه، بلاتکلیف مانده است، مورد بررسی قرار گیرد، اما ساعتی پیش اعلام شد که این سفر لغو شده است.

این در حالی است که هیاتی از سازمان اطلاعات مصر از دو روز پیش به باریکه غزه سفر کرده و دیدارهایی را هم با رهبران جنبش حماس در باریکه غزه انجام داده است. صبح امروز چهارشنبه نیز یک هیات امنیتی مصری به منظور فراهم کردن مقدمات سفر «عباس کامل» وارد غزه شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.