ماه‌ها از سوشا مکانی خبری نبود تا اینکه دیروز ماجرای پارگی رباط صلیبی او در لیگ نروژ همه را شوکه کرد؛ دروازه‌بان باتجربه و البته خبرساز فوتبال ایران در شرایطی این مصدومیت سخت را پشت سر خواهد گذاشت که در فاصله ۴ هفته تا پایان لیگ برتر نروژ تیمش در صدرجدول قرار دارد و مدعی قهرمانی است. از این رو مکانی تاکنون بیشترین تعداد کلین‌شیت را ثبت کرده و امیدوار بود این روند خوب را ادامه دهد.

 

مکانی بعد از ماه‌ها سکوت در گفت و گویی درباره پارگی رباط صلیبی‌اش، حاشیه‌های موجود، شایعه دلخوری‌اش از کارلوس کی‌روش و برخی موضوعات دیگر صحبت‌هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

 

در برخورد با مهاجم تیم مصدوم شدم

دو روز پیش در تمرین تیم میوندالن سر یک صحنه با مهاجم تیم‌مان تک به تک شدم و چون تکنیک او بالا است من جا ماندم و وقتی خواستم برگردم این اتفاق افتاد. در همان لحظه اول فهمیدم که اتفاق بدی برای زانویم افتاده اما با توجه به شرایط حساس تیم به کسی نگفتم تا نگرانی پیش نیاید. ما برای قهرمانی می‌جنگیم و درست نبود آن لحظه این شوک را وارد کنم. طی دو روز گذشته درگیر ام آر آی و مسائل پزشکی بودم و خوش‌بین به اینکه اتفاق بزرگی رخ نداده باشد اما متاسفانه رباطم آسیب دیده و نیاز به جراحی دارد.


بیشتر بخوانید: چهره جدید و عجیب سوشا مکانی در سلفی جدید


دوست دارم در ایران جراحی کنم، باشگاه مخالف است

در نروژ پزشکانی هستند که ورزشکاران المپیکی این کشور را جراحی می‌کنند اما با توجه به اینکه شناخت خوبی از استاد خودم دکتر سهراب کیهانی دارم، دوست دارم در ایران این جراحی را انجام دهم. با این حال باشگاه میوندالن علاقه‌مند هستند با توجه به بحث‌های تبلیغاتی و مطبوعاتی اینجا در کشور خودشان جراحی کنم. به هر حال باید ببینم طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می‌دهد.

کاری می‌کنم ایرانی‌های نروژ به کشورشان افتخار کنند

در کشور ما قهرمان کشی مد است و هر کسی بالا می‌رود، به جای اینکه کنارش قدم برداریم می‌رویم زیر پایش را خالی می‌کنیم. شما این را در ایران به وضوح مشاهده می‌کنید. من قبول ندارم که فوتبالم تمام شده است. با تمام قدرت و با توجه به زمانی که در اختیار دارم، بدون فکر کردن به حرف‌های زده شده در ایران خودم را مهیای لیگ برتر نروژ می‌کنم. هدفگذاری خودم را دارم و تلاش می‌کنم تا روز به روز ایرانی‌هایی که در کشورهای اسکاندیناوی و نروژ و اطراف هستند به ایرانی بودنشان افتخار کنند. می‌خواهم کاری کنم که دیگر وقتی نام بازیکن ایرانی می‌آید تن و بدن مسئولان باشگاه‌ها نلرزد و با اعتماد به نفس کامل بدون توجه به پاسپورتی که دارند به سراغ نفرات ایرانی بروند و به نوعی راه را برای بازیکنان و جوانان کشورم در نروژ و اروپا باز کنم.

 

اگر در کشور دیگری بودم ۱۰۰ بازی ملی داشتم

در ماجرای خط خوردن از تیم ملی قبل از جام جهانی از هیچ‌کس ناراحت نیستم. به خودم افتخار می‌کنم که ایرانی‌ام اما بعضی اوقات وقتی تیم ملی کشور نروژ را نگاه می‌کنم که با چه امکاناتی خود را مهیای مسابقات می‌کنند، فقط حسرت می‌خورم. نه اینکه ایرانی نباشم، اما به این فکر می‌کنم اگر در کشور دیگری فقط زندگی کرده بودم الان بالای ۱۰۰ بازی ملی داشتم.


بیشتر بخوانید: فوتبالیست مشهور بازیگر شد+ تصاویر 


از کی‌روش ناراحت نیستم اما زیرآب زنان را به خدا واگذار می‌کنم

من به شرایط موجود عادت دارم. به هر حال فرصت‌های من ناخواسته یا خواسته از دست رفت. از کی‌روش ناراحت نیستم اما کسانی که زیرآبم را زدند به خدا واگذار می‌کنم. امیدوارم آنها سرشان را راحت روی بالش بگذارند. من فکر می‌کنم خارج از زمین فوتبال اتفاقاتی را برایم رقم زدند تا جایگاه من را کمرنگ کنند. البته این اتفاقات هرگز به مسائل فوتبالی ربط نداشت. من از ۴ دروازه‌بان کنونی تیم ملی با ۳ نفرشان هم‌خانه و هم‌اتاق بودم و با آنها زندگی کردم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.