محمدرضا نورشید که برای رسیدن به منبع اولیه این خبر در شبکه‌های مجازی، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها جست‌وجو کرده است، درباره نتیجه این جست‌وجوها توضیح می‌دهد: «قبلا کانال‌های تلگرامی فراگیر بودند و خبرهای اینچنینی به کانال‌های تلگرامی مثل آخرین خبر و خبرهای فوری برمی‌گشت، اما ظاهرا این بار سایت‌های الف و تابناک خبر را منتشر کردند و بعد هم اصلاحات‌نیوز به نقل از این سایت‌ها خبر را کار کرده است، حتی در توییتر کسانی که تکذیب خبر را نوشته‌اند، اغلب اسم این دو سایت را به‌ عنوان منتشرکننده شایعه آورده‌اند.» ظاهرا شایعه فوت هنرمندان و سلبریتی‌ها همچنان دلیلی است برای کسانی که به دنبال دیده‌شدن هستند.

یک زمانی عزت الله انتظامی بود، گاهی استاد محمدرضا شجریان، یک وقت‌هایی هم محمدعلی کشاورز و این روزها و ماه‌ها نوبت به جمشید مشایخی رسیده تا برای چندمین بار این شایعه نامیمون را بشنود. انگار هر هنرمندی که پا به سن می‌گذارد، ناخودآگاه به دام این شایعه‌سازان می‌افتد، به‌خصوص اگر مریض باشد. آن وقت مدام باید خود یا نزدیکانش این ماجرا را تکذیب کنند و اگر حوصله داشته باشد برای دادگاه اظهاریه بنویسد.

«اگر کسی از من خوشش نمی‌آید، می‌تواند من را نبیند و حتی بگوید از نظر من مشایخی مرده است، اما با انتشار شایعه؛ خانواده، دوستان و دیگران را ناراحت می‌کنید، هرازگاهی برخی افراد اخباری را منتشر و اعلام می‌کنند جمشید مشایخی رفت. بودن و یا نبودن هر فردی دست خداست و دست من و دیگران نیست، لطفا این خبرهای دروغ را نشر ندهید.» اینها حرف‌های جمشید مشایخی است در یک پیام ویدیویی.

سام مشایخی، پسر جمشید مشایخی هم دیروز گفت: «بعد از این، پیگیر شکایت از منتشرکنندگان این اخبار جعلی می‌شویم.» بعد هم مهرداد خضرایی، وکیل جمشید مشایخی لحظاتی از عزم خانواده مشایخی برای پیگیری قضائی این پرونده خبر داد: «بعد از انتشار شایعه فوت آقای مشایخی تاکنون ۲۰ نفر از مردم شریف و هنردوست ایران با تلفن همراه بنده، فرزند آقای مشایخی و منزل ایشان تماس گرفتند تا از صحت اخبار منتشرشده آگاه شوند. پیش از این هم شاهد انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی بودیم و درست زمانی که تحقیقات به مرحله شناسایی مهره اصلی شایعه‌پراکنی می‌رسید، استاد مشایخی و خانواده وی از سر دلسوزی و متانت از بنده درخواست می‌کردند که این موضوع را پیگیری نکنیم، اما از این لحظه اعلام می‌کنم هیچ‌گونه اغماضی در پیگیری شکایت و شناسایی عوامل یا عامل شایعه‌پراکنی نخواهیم داشت.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.