روابط عمومی دادگستری کل استان فارس چهارشنبه به نقل از علی صالحی افزود: پس از انتشار مطالب مربوط به نصب بنر موهوم در فضای مجازی و توهین انجام شده پرونده‌ای در دادسرای شیراز تشکیل و تحقیقات در این رابطه آغاز شد.

وی گفت: پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با نظارت مستقیم دادستان در شعبه ویژه بازپرسی رسیدگی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز اظهار داشت: با توجه به مطرح شدن این موضوع به دستور بازپرس پرونده، چهار نفر از عوامل مرتبط با این موضوع بازداشت شدند و تحقیقات از آن‌ها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با مرتکبین در چارچوب قانون و با قاطعیت برخورد خواهد شد، گفت: این پرونده پس از تکمیل تحقیقات با صدور کیفرخواست برای متهمان به اتهام تبلیغ علیه نظام به دادگاه ارسال شد.

شامگاه چهارشنبه (چهارم مهر ۹۷) عکسی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه واحد تبلیغات شهری شهرداری شیراز در بنری که در میدان نمازی این شهر نصب شده، عکسی متعلق به سربازان رژیم صهیونیستی را به عنوان رزمندگان دفاع مقدس استفاده کرده است. 

متعاقب آن شهردار شیراز در نامه ای به رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، دستور بررسی موضوع نصب بنر با تصویری مذموم و غیرمرتبط با هفته دفاع مقدس در شیراز و برخورد جدی با تولید کنندگان این محتوای تصویری را صادر کرد. 

حیدر اسکندرپور در این نامه ضمن عذرخواهی از مردم متدین و شریف شیراز اضافه کرد: لازم است سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز ضمن عذرخواهی از مردم فهیم، خانواده معزز شهدا، ایثارگران و همرزمانمان در دفاع مقدس، به ریشه های مشکوک این موضوع سریعا رسیدگی و گزارش آن را به مردم شیراز اعلام کند. 

احمد رضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز، خواستار بررسی این موضوع و برخورد جدی با دست اندرکاران آن شد.

با دستور شهردار شیراز، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل و مسئول روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تغییر کردند.

** پرونده ضاربان مدیر و معلم مدرسه 

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون ضرب و جرح یک مدیر و معلم مدرسه در یکی از مناطق شیراز نیز گفت: این پرونده در دادسرای شیراز در دست رسیدگی است و متهمان آن در همان ساعات اولیه بازداشت شدند.

این مقام قضایی در استان فارس، اتهامات این افراد را ایراد ضرب و جرح عمدی، تخریب عمدی، اخلال در نظم، توهین و تمرد نسبت به ماموران دولت هنگام انجام وظیفه برشمرد و افزود: طی چند روز آینده قرار نهایی پرونده صادرخواهد شد.

صبح یکشنبه ۱۵ مهرماه، برادر یکی از دانش آموزان کلاس هشتم دبیرستان متوسطه اول روستای بهاران شیراز به همراه یک نفر دیگر به بهانه توهین یکی از معلمان این مدرسه به برادرش وارد این مدرسه شد و با ایجاد سر و صدا اقدام به اهانت و مضروب کردن معلم یادشده کرد. 

مدیر آموزشگاه نیز در مواجهه با این حادثه وارد عمل شد که این افراد وی را نیز مضروب کردند و بلافاصله متواری شدند. 

مدیر و معلم یادشده به یکی از مراکز درمانی انتقال یافتند که پس از درمان سرپایی مرخص شدند. 

روستای بهاران در شمال شرقی شیراز نزدیک دریاچه مهارلو است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.