کویر مصر، یکی از زیباترین جلوه های طبیعی ایران است. این روستا در مجموع حدود ۱۲۰ نفر جمعیت دارد و به داشتن چشم اندازهای نفسگیر، یکی از زیباترین جلوه های طبیعی ایران به حساب می آید. روستایی با دیوارهای کاه گلی، سقف های گنبدی و درهای چوبی که هرکدام هماهنگی خاصی با طبیعت کویر دارند. اگر شما هم قصد سفر به کویر مصر را دارید؛ شاید برای شما سوال باشد که بهترین فصل سفر به کویر مصر چه فصلی هست؟

آب و هوای کویر مصر

بطورکلی کویر مصر آب‌ و‌ هوایی گرم و خشک دارد. اما این مکان در فصل‌های پاییز و زمستان کمی متفاوت‌تر است. در این فصول آب‌وهوا در طی روز تا حدی ملایم و معتدل می‌باشد و در هنگام شب هم رو به سردی می‌رود. به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران معتقد اند بهترین زمان برای سفر به کویر مصر در نیمه دوم سال می‌باشد.

1

آب و هوای کویر مصر در فصل پاییز و زمستان تا حدی ملایم و معتدل است و در شب، هوای کویر کمی سرد میشود. به همین دلیل بسیاری از گردشگران این فصل را برای رفتن به کویر مصر انتخاب میکنند. جدا از اینکه در فصل زمستان مار، عقرب و رطیل به دلیل اینکه در خواب زمستانی هستند خطری برای شما ندارد. فصل پاییز و زمستان پرفروشترین فصل تورهای گردشگری کویر می باشند.

هوای کویر مصر در پاییز به نحوی است که حتی پوشیدن یک تیشرت برای شما کافی هست البته برای روز  و در شب حتما به یک ژاکت نیاز پیدا خواهید کرد، معمولا بیشتر تورهای گردشگری در شب آتش روشن میکنند و به شب نشینی کنار آتش میپردازند که بسیار لذت بخش است و خاطره ای خوش را برای شما رقم خواهم زد که هیچوقت فراموش نخواهید کرد.

هوای کویر در تابستان بسیار گرم و غیر قابل تحمل می باشد و مار و عقرب و رطیل و غیره نیز در این فصل بیرون هستند و از این نظر شما در معرض خطر خواهید بود. پس  اگر در این فصل قصد رفتن به کویر مصر را دارید بسیار مراقب باشید و حتما با یک فرد آشنا سفر کنید هر چند که توصیه ما این هست که به دلیل خطراتی که دارد در این فصل فکر رفتن به کویر را از سر بیرون کنید.

بهترین فصل سفر

بنابراین بهترین زمان برای سفر به کویر مصر آبان ماه تا اردیبهشت باشد. اگر تا به امروز سفر به کویر را تجربه نکرده اید در قالب تورهای کویر و یا به صورت گروهی و با خودروهای خود اعم از خودروهای آفرود و یا معمولی سفری به کویر داشته باشید.

2

همچنین میتوانید با تور کویر مصر، تور کویر مرنجاب ، تور کویر کاراکال را با تخفیف ویژه از سایت تخفیفان خریداری کنید. همچنین اگر قصد خرید لوازم خاصی برای سفر را دارید میتوانید از کد تخفیف دیجی کالا و کد تخفیف بامیلو و سایر فروشگاه های اینترنتی در سایت تخفیفان استفاده کنید و خریدی به صرفه تر و ارزان تر داشته باشید.

توصیه های تخفیفان:

  1. برای سفر به کویر مصر به کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه، کفش مناسب پیاده روی، دمپایی، لوازم نظافت شخصی، لباس گرم ، زیرانداز، فلاسک چای، بطری آب و…نیاز پیدا خواهید کرد.
  2. اگر قصد دارید در کویر چادر بزنید و شب را در چادر سر کنید حتما ملحفه و پتوی مسافرتی و کیسه خواب همراه خود داشته باشید.
  3. جعبه کمک های اولیه یکی از وسایل ضروری این سفر است؛ پس آن را فراموش نکنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.