«سید احمد هاشمی» که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزشی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در مورد فعالیت برخی متهمان پرونده فوت دو فوتبالیست نوجوان یزدی در گرجستان در قالب مدارس فوتبالی به نام «توان»، اظهار کرد: باشگاه ورزشی «توان»، فاقد مجوز فعالیت در رشته‌ی فوتبال است و تنها در رشته‌های والیبال و بدمینتون فعالیت داشته است.

وی در مورد حضور این باشگاه در مسابقات فوتبال استان نیز اظهار کرد: موضوع در نامه‌ای به اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد گوشزد شد و باشگاه مذکور از این رقابت‌ها کنار گذاشته شد و حتی با توجه به این که باشگاه مذکور از زمین چمن شهدای معلم مربوط به آموزش و پرورش استفاده می‌کرد، در نامه‌نگاری با این دستگاه موضوع غیرمجاز بودن باشگاه اعلام و قرار شد از این پس تنها قرارداد اجاره زمین به باشگاه‌ها منوط به داشتن مجوز آنها از اداره کل ورزش و جوانان باشد.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: مدیران داخلی باشگاه هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان، استعفای خود را اعلام کرده‌اند و عملاً این باشگاه از این به بعد توان حضور و فعالیت در عرصه‌های ورزشی را ندارد.

وی به درخواست برخی از خانواده‌های فوتبالیست‌های نوجوان باشگاه آرمان برای ادامه فعالیت آن، تاکید کرد: تعطیلی باشگاه آرمان و تعلیق فعالیت‌های آن با صدور حکم قضایی و به منظور رسیدگی به پرونده فوت دو فوتبالیست‌های یزدی صورت گرفته و اداره کل ورزش و جوانان هیچ اقدامی در این رابطه نمی‌تواند انجام دهد .

معاون ورزشی استان در این رابطه از خانواده‌ خواست تا قبل از ثبت‌نام در باشگاه‌های ورزشی از داشتن مجوز فعالیت آنها مطمئن شوند و موارد مشاهده تخلف نیز مراتب را از طریق شماره تلفن ۳۶۲۴۲۹۳۰ گزارش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی گفت: امسال بر اساس پیش‌بینی‌ شهرستان‌ها و هیات‌های ورزشی استان در مجموع ۲۷۷ ویژه برنامه برای این مناسبت تدارک و برنامه‌ریزی شده ایت که شاخص‌ترین آن برگزاری ویژه برنامه‌ی عمومی روز تربیت بدنی در ورزشگاه شهید نصیری یزد است که از ساعت ۱۸:۳۰ روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه و در خاتمه‌ی یک همایش همگانی دوچرخه‌سواری برگزار خواهد شد.

هاشمی ترویج ورزش همگانی را اولویت اصلی ورزش استان خواند و گفت: خوشبختانه استان یزد طی دو سال گذشته رتبه نخست ورزش همگانی کشور را به خود اختصاص داده و در شش ماه ابتدای امسال نیز موفق به برگزاری ۲۲۹ برنامه کوهنوردی، ۳۶۶ همایش دوچرخه‌سواری، ۲۳۸ مورد جشنواره‌های ورزشی، ۱۰۸ مورد همایش پیاده‌روی با جمعیت بیش از یک‌هزار نفر و ۳۵۱ مورد برنامه‌های ورزشی با موضوعات دیگر شده است.

وی در ارتباط با برنامه‌های ورزش قهرمانی استان نیز گفت: هفت مورد میزبانی اردوهای تیم ملی کشورمان، حضور ۳۲ تیم آقایان و ۱۵ تیم بانوان در رقابت‌های لیگی کشور، میزبانی یک دوره مسابقات یوروآسیایی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه اعلام کرد: استان یزد در هفته‌های آتی میزبان مسابقات بین‌المللی کاراته با حضور چند کشور جهان هست و از ۱۴ تا ۲۴ مهرماه نیز اردوی مشترک ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای چند کشور جهان با تیم استان را میزبانی می‌کند.

وی با بیان این که از ابتدای امسال ۱۰۹ دعوت شده به تیم ملی در بخش آقایان و ۵۷ مورد در بخش بانوان داشته‌ایم، گفت: ورزشکاران استان امسال تاکنون ۱۳ مورد در مسابقات بین‌المللی و ۱۴۸ مورد هم در مسابقات ملی، مدال‌اوری کرده‌اند.

وی به برگزاری چهارمین دوره مسابقات دارالعباده در شهرهای مختلف استان در ۱۲ رشته‌ی آقایان و ۹ رشته بانوان که منجر به قهرمانی شهرستان یزد، دومی اردکان و سومی میبد در مجموع کسب مدال‌ها شد، این مسابقات را پیش زمینه خوبی برای حضور در نخستین المپیاد کشوری استعدادهای برتر دانست.

وی با بیان این که این المپیاد با هدف شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی و برنامه‌ریزی و حمایت از آنها برای آماده‌سازی جهت مسابقات بین‌المللی و بازی‌های آسیایی و المپیک برگزار می‌شود، گفت: این رقابت‌ها ۴۰ رشته آقایان و ۲۸ رشسته بانوان در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان برگزار می‌ود.

هاشمی در پایان نیز به رشد چشمگیر باشگاه‌های ورزشی در استان اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر در استان ۴۷۰ باشگاه ورزشی فعالیت می‌کنند، گفت: این آمار بدون در نظر گرفتن باشگاه‌های دارای موافقت اصولی و بدون زمین است که در صورت اضافه کردن آنها تعداد باشگاه‌های استان به ۷۰۰ مورد نیز می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.