الاخبار چاپ بیروت نوشت: ایالات متحده اصرار دارد که می تواند غیاب نفت ایران در نتیجه تحریمها را جبران کند و در این مسیر، بر تاکیدات آل سعود در مورد پوشش دادن کمبود ذخایر نفتی، تکیه دارد. با توجه به اینکه نفت در برابر تاثیرات سیاسی ضعیف به نظر می رسد، تهران بر این مساله تاکید می کند که صادرت نفت خام خود را متوقف نمی کند و آمریکا توان به صفر رساندن آن را ندارد.

این رسانه عرب زبان ادامه داد: بین بحران تحریمهای ایران و بحران عربستان در مورد ناپدید شدن خاشقچی، قیمت نفت از این بحرانها متاثر شده و افزایش یافته است. این اخبار ناراحت کننده برای ایالات متحده وزیر نفت سعودی را بر آن داشت تا بار دیگر بر التزام کشورش بر افزایش تولیدات نفت، تاکید کند.

ایالات متحده همچنان به فشارهای خود برای تحقق بالاترین حد پایبندی دولتها به تحریمهای ایران در زمینه صادرات نفت، ادامه می دهد و در همین رابطه، برایان هوک، فرستاده ویژه آمریکا در مورد ایران، در سفر خود به هند بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن همچنان قصد دارد صادرات نفت ایران را کاملا متوقف کند و علاوه بر این، هوک تاثیر منفی این مساله بر بازارهای نفت را رد کرد. وی تصریح کرد که کشورش تلاش می کند دولتها واردات نفت خود از ایران را کاهش دهند تا جایی که در نزدیکترین زمان ممکن به صفر برسد. این در حالی است که هوک از پاسخ به سوالی در مورد اینکه واشنگتن استثناهایی را برای برخی دولتها در مورد تحریمها قایل می شود، امتناع کرد.

در مقابل، تهران طرح به صفر رساندن صادرات نفت ایران را امری غیر قابل اجرا دانست و سخنگوی وزارت خارجه، بهرام قاسمی، اعلام کرد که آمریکا قطعا نمی تواند هدف خود را محقق کند و ما به صادرات خود ادامه می دهیم.

لازم به ذکر است که اوپک در هفته گذشته اعلام کرد که صادرات نفت ایران در ماه آگوست تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز، کاهش یافت.

طی دیدار بین وزیر نفت روسیه و همتای ایرانی او در مسکو، پرونده نفت مورد بررسی قرار گرفته و وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که دو وزیر در این دیدار در مورد امکان تنظیم تولید نفت، به گفتگو پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.