الیوم السابع گزارش داد، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان تاکید کرد: تشکیل دولت لبنان بسیار نزدیک شده است و  من می‌دانم تشکیل دولت خیلی طول کشیده است اما ما قادر خواهیم بود آن را تشکیل دهیم و ما خیلی به آن نزدیک شده‌ایم.

حریری در مراسمی با حضور جوانان در زمینه ابتکارعمل همکاری جوانان با یکی از سازمان‌های دولتی تصریح کرد: جوانان حس ابتکار عمل، هوش و انرژی لازم را دارند و این امر  به مثابه یک پشتوانه و زمینه محکم برای تمامی لبنانی‌هاست که باید از طریق آن در راستای توسعه واقعی تکنولوژی عمل کنند. در این ابتکار عمل حدود ۴۷۰۰ تن مشارکت دارند که امیداوریم این تعداد در سال آتی میلادی به ۱۰ هزار تن برسد.

وی در ادامه افزود: دولت سابق چندین قوانین ضروری در زمینه تکنولوژی تصویب کرد و قوانین جدیدی در اختیار دولت آتی و پارلمان قرار  خواهد گرفت و دولت بعدی سریعتر برای تصویب این قوانین عمل خواهد کرد.

نخست وزیر لبنان همچنین تصریح کرد: لبنان با اطمینان به سمت مدرنیزه سازی قوانین اقتصادی و تغییر برخی قوانین کنونی قدم برمی‌دارد و این امر ممکن است کمی طول بکشد اما کشور در مسیر درست حرکت می‌کند.

سعد حریری تاکید کرد که وی به موازات گسترش کارگروه اقتصادی و تکنولوژیکی فعالیت می‌کند تا بتواند آرزوها و خواسته‌های جوانان را محقق سازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.