احوال گزارش داد، برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه‌ آلمانی دویچه وله با تکرار این ادعا که ایران از درآمدهای نفتی خود برای حمایت و تامین مالی فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه استفاده می‌کند، گفت که هدف آمریکا این است که خرید نفت از ایران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صفر برساند.

هوک با اشاره به این که بخش دوم تحریم‌ها علیه ایران در اوایل ماه نوامبر اعمال خواهد شد گفت که این تحریم‌ها حوزه‌ انرژی ، بانک مرکزی، تراکنش‌های مالی خارجی و منابع مالی ایران را هدف قرار می‌دهد .

وی در ادامه از ترکیه خواست تا از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت کند.

این مقام ارشد آمریکایی در پاسخ به این سوال که اگر ترکیه با پیوستن به این تحریم‌های آمریکا ضرر ببیند آیا آمریکا آماده کمک به این کشور است، اظهار داشت: کشورهای متعددی برای رایزنی درباره‌ این مساله و نگرانی‌های خود با آمریکا دیدار کرده‌اند.

برایان هوک در ادامه رویکرد خصمانه آمریکا در قبال ایران، گفت که از تصمیم شرکت‌های خارجی برای ترک بازار ایران خرسند است و اکنون دولت آمریکا روی صادرات نفت ایران تمرکز دارد تا در کوتاه‌ترین مدت آن را به صفر برساند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه با اعلام خروج خود از توافق هسته‌ای با ایران گفت که تحریم‌ها علیه این کشور را باز می‌گرداند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.