تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در رقابتهای جام ملت های آسیا آماده می کند، از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز سه شنبه در ورزشگاه آزادی تهران و در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی بولیوی رفت و در پایان به برتری ۲ بر یک رسید. علیرضا جهانبخش(۱۷) و مهدی ترابی (۶۳) برای ایران گل زدند و کاردوسو(۵۱) برای بولیوی گل زد.

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار از علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی، احسان حاج‌صفی(مسعود شجاعی ۴۵)، امید ابراهیمی(۸۴ علی کریمی)، وحید امیری(۴۶ مهدی ترابی)، سامان قدوس(۴۶ اشکان دژاگه)،‌ مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(۴۶ کریم انصاریفرد) و سردار آزمون استفاده کرد.

ملی پوشان ایران که در دقیقه دو توسط مهدی طارمی دروازه حریف را با خطر مواجه کردند و توپ این بازیکن به تیر افقی دروازه برخورد کرد، در نیمه اول بارها تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما بجز دقیقه ۱۷ که علیرضا جهانبخش توپ را به تور چسباند، سایر موقعیت ها راهی به دروازه پیدا نکرد.

درحالی که تیم مهمان در نیمه اول حتی یک خبر هم روی دروازه ایران ایجاد نکرده بود، در نیمه دوم روی یک شوت خوب در دقیقه ۵۱ به گل تساوی دست پیدا کرد. این گل درحالی به ثمر رسید که تیم ایران در شروع نیمه دوم چهار تعویض انجام داده بود.

در ادامه تیم بولیوی نمایش بهتری از نیمه اول داشت و در مقابل ملی پوشان کشورمان از هماهنگی مطلوبی برخوردار نبودند. با این حال صاحب فرصت هایی شدند که می توانستند بر تعداد گل های خود بیفزایند اما در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند.

در دقیقه ۸۰ اشکان دژاگه که نیمه دوم وارد زمین شده بود پاس در عمقی را برای مهدی ترابی ارسال کرد که این بازیکن پس از توپ ربایی از مدافع بولیوی دروازه حریف را برای بار دوم باز کرد. چند دقیقه بعد حاجی صفی می توانست گل سوم را به ثمر برساند اما ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقایق پایانی بولیوی می توانست به گل تساوی دست پیدا کند اما شوت بازیکن حریف را بیرانوند در دو مرحله کنترل کرد تا شاگردان کی روش از تساوی برابر این حریف فرار کنند! بولیوی در این دیدار نمایش قابل قبولی نداشت با این حال همان حملات کم تعداد نشان داد که خط دفاعی ایران مشکلات زیادی دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.