قاسمی با اشاره به حضور سفیر پاکستان در وزارت خارجه در پی ربایش تعدادی از نیروهای مرزی ایران تصریح کرد: پاکستان بی درنگ اقدامات لازم را برای آزادسازی نیروهای مرزی ایران و دستگیری تروریست ها به کار گیرد.

 در پی ربایش تعدادی از نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران مستقر در پاسگاه میل مرزی ۱۰۳ از سوی یک گروهک تکفیری و تروریستی و انتقال آنها به داخل خاک پاکستان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت و ابراز انزجار از این اقدام تروریستی و شرارت آمیز و با توجه به اقدامات صورت گرفته، اظهار داشت: بعدازظهر امروز (سه شنبه) دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا از سفیر پاکستان خواست دولت آن کشور در چارچوب روابط دوجانبه و اصل حسن همجواری و تعهدات ناشی از قراردادهای دوجانبه و مقررات حقوق بین الملل، بی درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزاد سازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست های شرور به کار گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین از سفیر پاکستان خواسته شد مراتب را هر چه سریعتر به دولت خود در اسلام آباد منعکس کرده و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را از نتایج اقدامات به عمل آمده مطلع کند.

قاسمی افزود: سفیر پاکستان نیز با ابراز تاسف عمیق از این حادثه، تاکید کرد موضوع را به اسلام آباد منعکس کرده و ضمن پیگیری، نتیجه اقدامات دولت پاکستان را در اسرع وقت گزارش نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: سفیر کشورمان در اسلام آباد نیز ضمن ملاقات با مقامات محل، خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای آزادسازی مرزبانان جمهوری اسلامی و برخورد قاطع با اشرار و گروههای تکفیری و تروریستی شد که از خاک پاکستان به نقاط مرزی کشورمان تجاوز کرده و دست به اقدامات خرابکارانه، آدم ربایی، قتل و جنایت می زنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.