سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفتگویی با اشاره به ربودن تعدادی از مرزبانان ایرانی در میرجاوه گفت: سحرگاه امروز یک گروه تروریستی از گروهک جیش ظلم از مرز پاکستان به یکی از پایگاه های مرزی ما که مسئولیت مراقبت و پایش مرزی در منطقه لولکدان میرجاوه را بر عهده داشته است نفوذ کردند.

وی ادامه داد: این اتفاق توسط عامل یا عوامل نفوذی صورت گرفته شده است. در این حادثه تعدادی از بسیجیان بومی منطقه، عزیزان هنگ مرزی میرجاوه و دو نفر از پاسداران را به گروگان گرفتند و به داخل خاک پاکستان منتقل کردند.

پاکپور با بیان اینکه دولت پاکستان باید نسبت به مناطق مرزی خود مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشد، گفت: در ۶ ماهه اول امسال تعداد زیادی از پاسگاه های مرزی ما از داخل خاک پاکستان مورد حمله قرار گرفته اند. ۱۲ روز پیش بود که در حمله به یکی از پاسگاه‌های مرزی ما نفر دوم این گروهک هاشم نکوری کشته شد و عملیات مختلف دیگری هم از داخل خاک پاکستان علیه پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی ما صورت گرفته است.

وی درباره اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانان ایران گفت: از امروز صبح که خود من در منطقه حاضر بودم تماس‌هاس مختلفی از سوی مرزبانی و قرارگاه قدس نزسا با مرزبانی و ارتش پاکستان گرفته شد و از آنها خواستیم که نسبت به تحویل اشرار و سلامتی ربوده شدگان تضمین دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: این تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان دارای مقر بوده و در آنجا زندگی می‌کنند. جمهوری اسلامی آمادگی هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان برای دستگیری اشرار و آزادسازی گروگان‌ها را دارد و ما این قضیه را پیگیری می‌کنیم تا افراد ربوده شده به سلامت نزد خانواده‌هایشان برگردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.