حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، سیرالئون، کویت، رومانی و بنگلادش، افزود: امروز بدخواهان ملت ایران از هیچ توطئه و اقدام ضد انسانی برای ضربه زدن به انقلاب و اعمال فشار علیه مردم دریغ نمی کنند. 

وی بیان کرد: در این شرایط سفیران ایران در کشورهای خارجی وظیفه دارند، تلاش و جدیتی مضاعف برای توسعه روابط و همکاری‌های ایران با دیگر کشورها در بخش های مختلف داشته باشند و بخش خصوصی باید پیشتاز روابط اقتصادی باشد.

رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت توجه به اولویت توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری از سوی سفیران، اظهار داشت: برنامه ریزی سفیران برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تقویت همکاری های مشترک شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با شرکت های کشورهای محل مأموریتشان، بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز آمریکا بواسطه خروج غیرقانونی از برجام، در صحنه جهانی و حقوقی منزوی شده و این اقدام آنان بجز چند کشور معدود از سوی هیچ کشوری مورد حمایت قرار نگرفته است، عنوان کرد: باید با توسعه همکاری ها و روابط ایران با دیگر کشورهای خارجی تهدید و فشار دولت آمریکا علیه ملت ایران را به فرصتی برای توسعه و پیشرفت روزافزون تبدیل کنیم.

رئیس جمهوری همچنین سفیران جمهوری اسلامی ایران را به برقراری ارتباطی نزدیک با ایرانیان مقیم خارج توصیه کرد و یادآور شد: سفارتخانه ایران باید برای ایرانیان خارج از کشور محلی سرشار از آرامش و امید، و پشتوانه اطمینان بخش آنان باشد.

«حسن قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، «اکبر خسروی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون، «محمد ایرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت، «محمدرضا نفر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش و «مرتضی ابوطالبی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشورهای محل ماموریت خود در زمینه های مختلف بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری های همه جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.