بعد از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها از سوی مجلس، تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این قانون شده‌اند که شامل حال روسای بازنشسته فدراسیون‌ها نیز می‌شود و ظاهرا تلاش‌ها برای غیردولتی بودن فدراسیون‌ها نیز نتیجه‌ای نداشته و همه روسای بازنشسته باید عطای کار را به لقایش ببخشند.

با وجود اینکه وزیر ورزش در آخرین نشست خود با روسای فدراسیون‌ها از روسای بازنشسته خواسته به صورت مسالمت‌آمیز موضوع را حل کنند اما در این بین برخی روسا با فدراسیون‌های جهانی تماس گرفتند و اعلام کردند دولت می‌خواهد آنها را برکنار کند. همین موضوع حساسیت فدراسیون‌های جهانی را برانگیخته که باعث شد پای کمیته ملی المپیک نیز به میان آید.

در این بین صحبت درباره رئیس فدراسیون فوتبال زیاد است. مهدی تاج که یک رئیس بازنشسته محسوب می‌شود و به‌زودی باید با فوتبال خداحافظی کند، بارها تلاش کرده از راه‌های مختلف جای خود را در فدراسیون محکم کند؛ راه‌هایی که به نظر نمی‌رسد برای رئیس بازنشسته راه‌حل مناسبی باشد.

 

 طرح ناکام جانبازی

تاج در ابتدا زمانی که موضوع بازنشستگی مطرح شد، اعلام کرد ایثارگری وی بالای 50 درصد است و می‌تواند در فدراسیون بماند. همین موضوع حتی سوژه دیگر روسای فدراسیون‌ها در نشست با وزیر ورزش بود، به‌طوری که بارها از او می‌پرسیدند چقدر به درصد جانبازی‌اش اضافه شده است!

تاج وقتی دید از این طریق راه به جایی نمی‌برد، از طریق همکارانش در فدراسیون موضوع متفاوت‌بودن اساسنامه فدراسیون فوتبال را مطرح کرد اما موضوع این است که اساسنامه این فدراسیون بعد از موافقت فیفا تاییدیه دولت را نگرفته به همین دلیل اساسنامه این فدراسیون همان اساسنامه مصوب فدراسیون‌ها در سال 81 است.

 

 تلاش برای جلب نظر نمایندگان

از طرفی دیوان محاسبات با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار معرفی بازنشسته‌ها شده که در این نامه قید شده روسای بازنشسته همه فدراسیون‌ها باید صندلی‌های خود را ترک کنند.

با این اوصاف شنیده‌ها حاکی از این است که مهدی تاج این هفته جلسه‌ای با نمایندگان مجلس دارد تا از این طریق مشکلش را حل کند. حالا باید دید وی با این شرایط و قانون راه به جایی می‌برد یا خیر؟

 

 دست به دامان دولت

این درحالی است که حتی صحبت از تماس رئیس فدراسیون فوتبال با برخی دولتمردان ارشد مطرح شده تا از طریق آنها شرایط برای ماندن آقای رئیس ایجاد شود که البته گویا تاج از این حربه هم به جایی نرسیده و از طریق هیات‌دولت هم نمی‌تواند به این خواسته‌اش برسد.

هرچند تاج دلسرد نشده و از طرق مختلف در تلاش است تا بتواند راهی برای ماندن در فدراسیون فوتبال پیدا کند.

 

 امید واهی به تصویب یک طرح  در مجلس

حتی صحبت از این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را به تصویب برسانند که طبق آن، ریاست فدراسیون، شغل به حساب نیاید و این درحالی است که مجلس شورای اسلامی مطرح‌کننده بحث برکناری بازنشسته‌ها بوده و مشخص نیست درصورت رخ دادن این موضوع، باید منتظر چه واکنش‌هایی بود. به هرحال آنچه علنی شده این است که تاج قصد ندارد به این سادگی‌ها از سمتش کنار برود و به دنبال پیدا کردن راهکاری برای ادامه کار در فدراسیون فوتبال است. او به هر رشته‌ای چنگ می‌زند تا بماند و باید دید درنهایت راهکاری پیدا خواهد کرد یا مثل برخی دیگر از روسای بازنشسته مسالمت‌آمیز کنار می‌رود!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.