قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در جلسه کمیته مشارکت های مردمی اربعین با حضور معاون وزیر کشور اظهار کرد: عزم مسئولان امر این است که اربعین در کنار ارزش های معنوی که برای استان به دنبال داشته و به معرفی ایلام در ابعاد ملی و بین المللی انجامیده از نظر اقتصادی نیز برای مردم این استان مزایایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: هرچه بتوانیم زمینه مردمی برگزار کردن این مراسم را فراهم آوریم بیشتر عموم مردم از مزایای آن منتفع خواهند شد.

استاندار ایلام گفت: سال های گذشته بی نظمی هایی در ارائه خدمات به زائران با توجه به تعدد موکب ها وجود داشت که امسال با انتظام بخشی به فعالیت ها و ایجاد مکان های خاص برای خدمات رسانی تلاش شده مشکلات سال های گذشته کاهش یابد.

سلیمانی دشتکی افزود: مسئولان استان نیز تلاش کرده اند زیرساخت های مرز مهران را ارتقاء دهند و در کنار آن توجه به مرز چیلات در شهرستان دهلران به عنوان مرز کمکی در دستور کار است که امیدواریم طرف عراقی نیز با بازگشایی و استفاده از این مرز موافقت کند.

وی یادآور شد: زیرساخت های مرز چیلات در حوزه آب ، برق ، گاز و فیبرنوری طی ماه های گذشته ایجاد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: کمیته ای با حضور دستگاه های مرتبط و نماینده موکب داران برای جانمایی موکب های مردمی بازبینی شود و با توجه به جمیع جهات نسبت به برپایی موکب ها تصمیم گیری شود.

وی گفت: با شرکت بازرگانی و استان های معین مذاکراتی صورت داده ایم برای کمک به موکب داران استان برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.