رسانه های حامی آل سعود که شاهد تحت فشار بودن شدید بن سلمان وزیر دفاع و ولیعهد عربستان به دلیل مفقود شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار واشنگتن پست در کنسولگری عربستان در ترکیه بودند، به سرعت خبر تصمیم جف سشنز درباره تشکیل کمیته فرعی برای مبارزه با سازمانهای تبهکار بین المللی را به سرخط خبرهای خود منتقل کردند.

وزیر دادگستری آمریکا صبح دوشنبه در مراسم اعلان ایجاد کمیته ویژه برای مقابله با سازمان های تبهکار بین المللی از پنج گروه نام برد که حزب الله لبنان یکی از آنها بود.
سشنز از پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی)، مرکز مبارزه با مواد مخدر، ماموران مقابله با سازمان های مافیایی مواد مخدر خواست این پنج گروه را به عنوان اولویت های سازمان های تبهکار بین المللی قرار دهند که امنیت و آسایش این کشور را تهدید می کنند. 
وزیر دادگستری آمریکا اظهار کرد یک مرکز پیگیرد قضایی تبهکاران سازمان یافته بین المللی ایجاد می کنیم که تجربه لازم را در این باره دارند و می توانند تلاش های بخش های مختلف را هماهنگ کنند.
سشنز ادامه داد ایلان گراف دستیار دادستان بخش جنوبی نیویورک مسئولیت کمیته فرعی مربوط به حزب الله لبنان را عهده دار خواهد بود که اکنون ناظر پیگرد قضایی اعضای سازمان امنیت خارجی حزب الله لبنان است که به جرائم تروریستی در آمریکا متهم شده اند.
وی اضافه کرد این کمیته مسئولیت کارکنان تیم قبلی مبارزه با سرمایه گذاری و تروریسم مواد مخدر مرتبط با حزب الله لبنان را هم بر عهده خواهد داشت که در ماه ژانویه ایجاد شده بود.
وزیر دادگستری آمریکا تصریح کرد: این تیم متشکل از دادستان های با تجربه و مسئول در زمینه پیگرد قاچاق بین المللی مواد مخدر، تروریسم، جرایم سازمان یافته و پولشویی افراد و شبکه هایی است که از حزب الله حمایت می کنند.
سشنز افزود: من از این کمیته های فرعی خواسته ام تا در ظرف 90 روز، توصیه های خود را برای بهترین راه پیگیری قضایی و جمع آوری این گروه ها از سطح جامعه ارائه دهند.
دولت آمریکا مقابله با حزب الله لبنان را برای رهایی از مخمصه سوریه و همچنین دنبال کردن طرح جدید صلح خاورمیانه ضروری می داند و می کوشد از هر راهی برای ضربه زدن به محور اصلی مقاومت استفاده کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.