اسپوتنیک گزارش داد، «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا در تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از نقش احتمالی ریاض در ناپدید شدن مشکوک «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی، به بازنشر مطالبی در شبکه های اجتماعی می پردازد که مدعی هستند این روزنامه نگار و منتقد سعودی و مقاله نویس روزنامه واشنگتن پست با تروریستها در ارتباط بوده است.
 

یکی از مطالبی که توسط دونالد ترامپ جونیور بازنشر شد؛ ادعایی است که «پاتریک پول» خبرنگار یک رسانه خبری آمریکایی موسوم به «پی جی مدیا» در صحفه توئیتر خود مطرح کرده است. به ادعای پول، «خاشقچی» در سال ۱۹۸۸ پیرامون اسامه بن لادن و عبدالله اعظم یکی از بنیانگذاران القاعده یک مقاله خبری نگاشته است.

افزون بر این، «شون دیویس» بنیانگذار یک وبگاه محافظه کار سیاسی موسوم به فدرالیست با به اشتراک گذاردن توئیت پاتریک پول مدعی شد که موضع عمومی در خصوص مفقود شدن این روزنامه نگار سعودی همچون سایر «روایتهای فاقد مدرک و ادله برای اثبات» است. دونالد ترامپ جونیور باردیگر توئیت دیویس را در صفحه توئیتر رسمی خود منتشر کرد.

گفتنی است که «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست آمریکا ۱۱ روز پیش (۲ اکتبر سال جاری میلادی) به همراه نامزد ترکیه ‌ای خود «خدیجه چنگیز» برای انجام کارهای ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و پس از آن ناپدید شد.

اسپوتنیک روز شنبه نیز گزارش داد که ترامپ تهدید کرده است اگر عربستان در پس ماجرای مفقود شدن جمال خاشقچی باشد، تنبیهی سخت در انتظار ریاض خواهد بود.

ترامپ در بخشی از برنامه ۶۰ دقیقه شبکه تلویزیونی سی بی اس که قرار است روز یکشنبه پخش شود، گفت: احتمال دست داشتن سعودی ها در ناپدیدشدن خاشقچی وجود دارد که در این صورت ایالات متحده تنبیه شدیدی برای این کشور درنظر خواهد گرفت.

این در حالی است که ترامپ پیشتر گفته بود تمایلی به شنیدن اخبار مربوط به خاشقچی ندارد.

ترامپ همچنین در برابر درخواست برخی از سناتورهای آمریکایی برای قطع صادرات تسلیحات به عربستان به دلیل ماجرای خاشقچی و همچنین جنگ یمن، گفته بود که حاضر نیست سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد دلاری عربستان را فدای ماجرای خاشقچی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.