در رای گیری انجام شده ۱۸ عضو این شورا برای سه سال برگزیده شدند که از ابتدای ژانویه ۲۰۱۹ آغاز به کار می کنند.

از مجموع ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد، برای انتخاب پنج کرسی گروه آفریقا، ۱۹۲ نماینده حاضر رای دادند که بورکینافاسو ۱۸۳ رای، توگو ۱۸۱ رای، کامرون ۱۷۶ رای، سومالی ۱۷۰ رای و اریتره ۱۶۰ رای را به دست آوردند.

در گروه آسیا-پاسفیک هم برای پنج کرسی رای گیری شد که از مجموع ۱۹۳ کشور، ۱۹۲ نماینده رای دادند که هند ۱۸۸ رای، فیجی ۱۸۷، بنگلادش ۱۷۸، بحرین ۱۶۵ و فیلیپین ۱۶۵ رای را از آن خود کردند.

بلغارستان با ۱۸۰ رای و جمهوری چک هم با ۱۷۸ دو کرسی گروه شرق اروپا را از ۱۸۸ رای ماخوذه از آن خود کردند.

در گروه آمریکای لاتین برای سه کرسی رای گیری شد که از مجموع ۱۸۹ رای ماخوذه، باهاما ۱۸۰ رای، اروگوئه ۱۷۷ رای و آرژانتین ۱۷۲ رای را کسب کردند.

اما در گروه غرب اروپا و دیگر کشورها برای سه کرسی رای گیری شد اما رای چهار کشور خوانده شد به گونه ای که از ۱۸۹ رای ماخوذه، ایتالیا ۱۸۰ رای، اتریش ۱۷۱ رای، دانمارک ۱۶۷ رای را به دست آوردند و تک رای آمریکا هم خوانده شد. 

این در حالی است که آمریکا در ماه های گذشته در حمایت از رژیم صهیونیستی از شورای حقوق بشر خارج شد.

بر اساس رای گیری به عمل آمده، آرژانتین، اتریش، باهاما، بحرین، بنگلادش، بلغارستان، بورکینافاسو، کامرون، جمهوری چک، دانمارک، اریتره، فیجی، هند، ایتالیا، فیلیپین، سومالی، توگو و اروگوئه، ۱۸ کشوری هستند که در سه سال آینده کرسی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را در اختیار خواهند داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.