علی سلیمانی درباره وضعیت مالی فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرد: با توجه به این‌که منابع درآمدی فدراسیون با نبود حق پخش، تنها قرارداد اسپانسری و تبلیغات محیطی است و فدراسیون در حال حاضر با شرکت فناپ که یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک پاسارگاد قرارداد دارد که متاسفانه این شرکت به تعهدات خود عمل نکرده و این موضوع باعث اختلاف در روند آماده‌سازی تیم‌های ملی شده است. به گونه‌ای که فدراسیون مجبور به لغو  مسابقات تدارکاتی و اردوهای داخلی و برون مرزی خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به زمان باقیمانده تا شروع جام ملت‌ها در صورت عدم تامین اعتبار لازم شرایط آماده سازی به خصوص نسبت به وضعیت رقبای حاضر در جام ملت‌ها بسیار متفاوت و سخت‌تر خواهد بود. فراموش نکنیم همین شرایط سخت برای تیم‌های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و بانوان نیز وجود دارد. در صورتی که بخواهیم انتظارات مردم و مسئولین را برآورده کنیم، باید مشکلات مالی چه از طریق فیفا و چه از طریق بانک مرکزی و غیره مرتفع شود.

خزانه دار فدراسیون در پایان گفت: فدراسیون فوتبال تاکنون موفق به انتقال درآمدهای خود از فیفا  نگردیده است و هیچگونه کمکی از نهادی دیگر بابت تیم ملی نداشته است. امیدواریم بتوانیم حداقل ارز مورد نیاز خود را به قیمت مصوب از دولت دریافت کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.