این اتفاق باعث شده است تا معامله‌گران خارجی از این فرصت استفاده کرده و اقدام به خرید دلار استرالیا در قیمت‌های پایین کنند. موسسه "سیتی" اعلام کرده خرید دلار استرالیا در مقایسه با دلار آمریکا، بین ماه‌های ژوئیه و اوت دو برابر شده است.

هر دلار استرالیا به ۷۰.۴۲ سنت آمریکا رسید که پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۵ محسوب می شود. مه جبین زمان- کارشناس موسسه سیتی گفت: سرمایه‌گذاران احتمال می‌دهند دلار استرالیا مجددا تقویت شود و اکنون در کف قیمتی خود باشد. انتظار می‌رود بانک مرکزی نرخ بهره را تا اواسط سال ۲۰۱۹ در سطح کنونی حفظ کند و این مساله در کنار روابط نزدیک استرالیا با چین می‌تواند نوسانات دلار را بیشتر کند چرا که هم اکنون جنگ تجاری سختی بین چین و آمریکا در جریان است.

بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲.۲۵ درصد رساند و انتظار می‌رود تا پایان امسال، نرخ بهره یک مرتبه دیگر افزایش یابد و تا سال ۲۰۲۰ این افزایش سه مرتبه دیگر تکرار شود.

در برابر سایر ارزها، هر یورو به ۱.۶۱۵۲ دلار استرالیا، هر پوند به ۱.۸۴۸۸ دلار و هر فرانک سوئیس به ۱.۴۱۶۵ دلار رسید. هم چنین در برابر ارزهای آسیایی هر دلار استرالیا به ۸۰.۴۷۰۶ ین ژاپن، ۴.۹۲۶۱ یوان چین و ۱.۰۹۷۸ دلار نیوزلند رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.